Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning ni som har transport utan nerfällbar lucka ibak, en sån där med dörrar.. va sa era hästar första gången de skulle åka i den?? ni som...
Svar
4
· Visningar
813
A
Träning Min häst skadade sig för en vecka sen. Ett sår h. bak nere vid kronranden. Har därför inte kunnat rida = katastrof! :eek: Det är en...
Svar
2
· Visningar
1 374
Senast: elis12
·
H
Ridning Hittade ingen bok på bibblan så jag undrar om någon kan förklara det lite närmare "så länge"(jag har läst FAQ,men blirbara...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 974
Senast: Jessica
·
Träning Hur tror ni det blir? Om man t ex är för det första en ÄGARE, en medryttare (ca 2dagar/vecka) och sen också stallägaren som alla...
Svar
18
· Visningar
1 435
Senast: lil-sis
·
H
Ridning Jag blir himla inspirerad av att läsa vissa inlägg här. Jag rider för tillfället western, men bara sedan ett halvår, då jag kände att...
Svar
5
· Visningar
880
Senast: tottenham
·
S
Ridning Varför har man pisken rakt upp i AR? Vilka hjälper förstärker den där? Jag har INGEN kol alls på AR, så jag måste ju få...
Svar
11
· Visningar
1 131
Senast: seejii
·
F
Träning Jag beslutade mig för att "rädda" ett 10-årigt varmblossto jag hittade hos en hästhandlare nyligen. Stoet i fråga följde mig som en hund...
Svar
6
· Visningar
1 742
Senast: Carolrita
·
M
Träning Hur gör ni när ni transporterar era föl och ston? :confused: Ska åka med stoet och fölet ca 15mil. Stoet får såklart stå bunden...
Svar
11
· Visningar
999
Senast: jemeni
·
V
Träning Jag omskolar en 11-årig kbl travare. Allt går framåt förutom att han inte går undan för höger skänkel (går emot) i skritt el. trav...
Svar
13
· Visningar
1 202
Senast: vovicockokanon
·
Y
Träning Rider en häst på ridskola som är världens underbaraste, lugn och lydig, bara 7år. när jag ska rida honom i form håller jag normalt stöd...
2
Svar
23
· Visningar
2 376
Senast: eileme
·
F
Träning Ska snart leverera nyligen avvand fölunge på 6 månader, eller rättare sagt köparen kommer och hämtar. Vad är det som gäller, vet inte om...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: mårran
·
Träning Kan man få lite råd om när, hur och var det är bäst att släppa ihop våra pållar med dom andra i det nya stallet. / :confused:
Svar
5
· Visningar
911
Senast: Mynta2
·
D
Träning Jag har ett problem. Jag blir spänd när jag möter hästar på marken. Har givetvis inte alltid varit så, utan blev rädd för länge länge...
Svar
4
· Visningar
807
Senast: hästmyran
·
U
Träning Hej! Jag skall göra mitt examensarbete (projektarbete) om Natural Horsemanship. Har tidigare erfarenheter av det genom kurser och egna...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: Tee Showah
·
Z
Träning Vet inte om jag är riktigt rätt, men jag försöker endå! Min häst är inte slutmätt, och jag undrar lite om det. Jag har hör att man...
Svar
1
· Visningar
970
Senast: Robin1
·
M
Träning Har nyss blivit medryttare på en gammal, klok häst. Så klok är han att han inte gör något i onödan liksom. Och man får ha duktiga...
Svar
16
· Visningar
5 562
Senast: Merrimon
·
D
Träning Jag har ett problem med min sits, särskilt i traven. När jag rider utan stigbyglar sitter jag hur bra som helst, men så fort jag tar...
Svar
12
· Visningar
1 121
Senast: Demeter
·
F
Träning Har funderingar på att köpa ett föl, som är helt ohanterat. Vad ska jag tänka på? Enl säljaren blir det smidigast att anlita en speciell...
Svar
12
· Visningar
1 457
Senast: Francess
·
Träning Anfaller på människospråk, busar på hästspråk kanske? Vi har en fölhingst på ca ett halvår i stallet, som igår ihop med de andra...
Svar
8
· Visningar
1 166
V
Träning Finns det några med erfarenhet om hur man lämpligast ska göra när man vill börja promenad rida stoet utan föl! Vi har börjat med att han...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: Notorius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama