Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning När jag rider i paddock eller markarbetar överhuvudtaget. Så fort jag vill att hon ska vara mellan hand och skänkel tappar hon...
Svar
10
· Visningar
1 675
Senast: nipa
·
L
Träning Har nu letat bland alla tidigare trådar ang detta men inte lyckats hitta något svar på mina frågor, så jag försöker här. 1. Kan man...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: LucyPearl
·
Träning Jag sköter en 28 år gammal nordis som jag precis har börjat jobba efter betet... :eek: :cool: Jag vill inte anstränga henne för...
Svar
18
· Visningar
1 220
Senast: vovicockokanon
·
S
Träning Mitt fyraåriga sto är väldigt tittig och rädd av sig när jag rider ut med henne. Hon tittar och skyggar för väldigt mycket, brunnar...
Svar
11
· Visningar
2 113
Senast: Leten
·
Träning Vi brukar inte stalla in våra hästar och börja fodra med hö för än vid första frosten. Men i år går det inte, i kväll ska de in! Det...
Svar
4
· Visningar
904
Senast: mian1
·
N
Träning Eftersom är nybörjare i hästvärlden skulle jag vilja höra litte olika belönings metoder för häst.Samt ledarskaps övningar om det finns...
Svar
5
· Visningar
1 186
Senast: mackan
·
E
Träning Jag undrar vad majoriteten av hästarna i sverige står på för underlag? Vad står din häst på? Själv ser jag halm som det absolut bästa...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 213
Senast: bambi82
·
K
Träning Asså nu har de slagit mej en fråga i huvudet.. i vissa annonser står det ju "i tävlingskondition", men vad menas med de? Vas kan man...
Svar
9
· Visningar
996
Senast: Stopek
·
Träning Hur mycket ledarskap har det att göra med egentligen? Måste hästen se en som ledare, eller iaf ha respekt för en, för man ska kunna...
Svar
12
· Visningar
915
Senast: suisyola
·
Träning Vad anser ni om den? Bra dålig? Varför?
Svar
4
· Visningar
768
Senast: suisyola
·
Ridning Släppte ihop min hingst och mitt sto (dräktigt), i ridhuset för nån dag sedan. De har gått ihop tidigare och trivs så bra ihop att jag...
Svar
5
· Visningar
1 062
Senast: Sammet
·
K
Träning Hej! Undrar om det är någon som har någon åsikt beträffande att ta ur mellanväggen i hästtransporten när man bara har en häst i. Ska...
2
Svar
32
· Visningar
1 748
Senast: Superbiddi
·
F
Ridning Hej! Det är så att jag funderar på at köpa en kallblodstravarhingst som jag ska rida western/akademiskt med. Han är godkänd för alla...
Svar
9
· Visningar
1 367
Senast: anhe
·
N
Träning För ett tag sedan köpte jag en i princip totalt ohanterad unghäst. Jag löslongerade henne i roundpen och när hon såg påmig lät jag...
Svar
11
· Visningar
976
Senast: judy
·
Träning Nu vet jag inte hur jag ska göra längre. Min häst är rädd för att hoppa men tycker, när hon väl vågar, att det är väldigt roligt...
Svar
12
· Visningar
1 360
Senast: Splittan
·
S
Träning Problem: Hästen hamnar bakom hand emellanåt (obs, inte bara bakom lod utan riktigt bakom hand utan kontakt med handen) Historia...
Svar
8
· Visningar
1 120
Senast: Sax!
·
B
Ridning Hur lär man en häst skolorna ovan mark som tex capriole? Jag började fundera på detta efter att ha sett Levade och jag har sökt lite på...
Svar
3
· Visningar
1 165
Senast: via
·
Träning Heter det så?? Den får ligga här för det har med hantering att göra. Min unghäst, född och uppvuxen hos mig, har alltid...
Svar
11
· Visningar
1 257
Senast: Bubblie
·
Träning Hej allihop! Min syrra har en häst som är helt :eek: när det kommer en traktor eller liknande med släp,alltså stora brummande...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: Snobben
·
R
Träning Har precis köpt en ny häst som tyvärr har några små ovanor. Jag har tränat lite NH med honom och det fungerar otroligt bra. Tyvärr är...
Svar
3
· Visningar
867
Senast: Superbiddi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix