Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har ingen slö häst, men jag skulle vilja ha en. I alla fall för ett tag. Nån som har en slö häst som skulle kunna ge tips? ;)
Svar
2
· Visningar
906
Senast: mian1
·
N
Träning Hur får man en travhäst att galoppera från skritt,istället för trav? Testat med skänklarna ena fram andra mer bak och tryckt men...
Svar
13
· Visningar
1 206
Senast: Nadin
·
D
Träning Hej, det är så att vi börjat hänga på våran ungponny, gick ganska bra, men han vill inte att man sitter på honom, vill skall förtsätta...
Svar
7
· Visningar
915
Senast: Pansi
·
Träning Jag trodde min förra häst var höjden av hets, men nya fodervärds damen är snäppet värre. En nordis på fem år, som aldrig gått lopp...
2
Svar
22
· Visningar
1 762
Senast: vovicockokanon
·
B
Ridning Jag var i helgen på min första clinic och min första riktiga kontakt med akademisk ridkonst. SÅ spännande!! Vad har ni i detta forum...
Svar
18
· Visningar
2 407
Senast: fio
·
Ridning Håller just nu på och funderar en hel del kring skänkelvikning, eftersom mina två tränare har väldigt olika åsikter om dess vara eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 667
Senast: Jessica
·
Träning när ni rider ut i skogen rider ni då med era normala läder?? eller har ni kortare/ längre? hamnade i en dispyt med en tjej i stallet...
2
Svar
32
· Visningar
2 102
B
Träning Så nu var det erkänt för mig själv och för världen att jag inte klarar av min häst,det känns hemskt att säga det eftersom det är nått...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 412
Senast: Wilma
·
H
Ridning Jag rider inte barock, så jag vet inte så mycket om just det tankesättet, men jag blir nyfiken måste jag erkänna. Jag har bara en fråga...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: true_blue
·
C
Träning Det finns olika "skolor" huruvida hästen känner sittbenen eller inte när man rider barbacka (Ja, eller i sadel t o m?). Vad tror du...
Svar
19
· Visningar
2 022
Senast: evis
·
M
Träning Hej hopp!! Har problem me en unghäst (4 år) som inte lyfter på fötterna... När man rider ut i skogen lyfter han någorlunda men INTE I...
Svar
8
· Visningar
1 112
Senast: marielen
·
Träning Min valack har, sen en skada för fem år sen, problem med sin högra bakhas. Detta har ju resulterat i mycket jobb och slit. Men det har...
Svar
8
· Visningar
1 228
Senast: Corax
·
Ridning Någon som vet om det finns att söka sponsorer för barock/AR ryttare eller liknande? eller stipendium? Mvh :)
Svar
3
· Visningar
852
N
Träning kommer ett föl till mig den 15 oktober och jag har tänkt träna NH med henne och vill ha tips på lekar och övningar som är passande en...
Svar
5
· Visningar
1 093
Senast: Tee Showah
·
A
Ridning När upphör kunskap att vara kunskap, eller när blir kunskap kunskap? För varje person som klättrar upp på en häst så finns det en bakom...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
6 284
Senast: fio
·
Y
Träning ska träna en häst i stallet (rida, sköta och ta hand om det som har med honom att göra). Det är så att han är jätterädd för hovslagaren...
Svar
6
· Visningar
838
Träning Har försökt att lasta min häst i fyra timmar idag utan att få in henne i transporten! Hon bara totalvägrar att röra sig. Med hjälp av...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 664
Senast: Nattis_83
·
J
Träning Hej! det är så att jag har läst mycket här, å sett att ni pratar mycket om nh.. är väldigt intresserad, har nämligen precis köpt en...
Svar
2
· Visningar
663
Senast: judy
·
Träning Jag är på ett ypperligt humör, kvällen till ära, och känner mig hopplöst positiv efter en härlig hästdag! Så kom igen mina vänner, nu...
2
Svar
31
· Visningar
1 783
Senast: vildros
·
L
Träning :confused: Jag har en liten undran nu dårå.... Vad tycker ni Lås till stallet eller inte lås till stallet.... :o Och varför...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 887
Senast: Etoile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17