Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag hade med Lord ut med shettisarna en dag... :smirk: han hann inte med...
Har du inget annat för dig är du alltid välkommen hit och rida, här har vi massor med sköna stigar! Just nu fulla med älgjägare, men man måste ju chansa lite...
Få se...
Min Gullbarr är gosig, han satsar alltid hundra när det gäller, tuff, alltid beredd att försöka hjälpa klantiga matte när hon ställt till det... IGEN! Pigg, glad, (räknas hårig som beröm?), lyhörd och otroligt rolig att pyssla med!
Vart håller du till nuförtiden? Har för mig att du fick åka en jäkla bit för att ta dig till Vålbacken?
Vi ligger i hårdträning just nu för att han ska ta sig runt en bana på ca 40-50 cm på träningstävling.
Men jag misstänker att han kommer gnägga som en tok och inte alls vilja koncentrera sig...
Men det skulle vara skitkul att ha en träff igen tycker jag.
Med eller utan hästarna.
*fnys* Jag ser väldigt farlig ut va? Bara jag får ordning på finkan så åker jag gärna till Vålbacken och rider (eller snarare står stilla i mitten och tittar på er andra... ).
Nordsvensken älskar jag för att han är så trygg att man kan nästan sitta och sova när man rider. Aldrig rädd, lufsar fram var som helst. Okomplicerad.
Varmblodet för att han är allt som inte nordsvensken är. Utmanar mig att tänka till i läskiga situationer, känslig, behövande och mammig. Också för att han tycker att det är så roligt att komma ut och jobba. Han trampar inte på tårna till skillnad från somliga andra .
Hade man kunnat bygga ihop dessa två till en individ hade man nog fått fram den "perfekta" hästen. Fast det är de ju redan.....
Silverstone är helt otrolig för att bara vara två år! Han är en vänlig själ som är cool, orädd, tuff och har alla fyra fötterna på jorden, för det mesta ....
Oden är så otroligt vacker, snäll - ser inget ont i någon och är extremt SMART!
Kan hålla på och prata om dom hur länge som helst!!!
Min pålla är en riktig skönhet, iaf i mina ögon, nätt och snygg, feminin. Har också upptäckt att hon faktiskt är riktigt väluppfostad efter att ha börjat jobba i stall och arbetat mkt med andras hästar. Sen har hon humor och är en väldigt personlig individ, lättlärd är hon också. En annan grej som har känts jättebra för mig är att hon har lätt för att anpassa sig i olika miljöer och lätt för att skaffa kompisar! Jag har flyttat henne till flera stall pga av att jag inte tyckt det har varit en schysst hästhantering och pga jobb och hon har alltid trivts och mått bra!
Men sen finns det ju en hel del mörka sidor hos henne också förstås...stoiga ston är ju inte alltid lätt att tampas med....
Hästmänniskan Många hästar på ridskola mår inte bra av att hanteras av olika personer som bemöter dem olika och har olika förväntningar på dem. En del...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.