Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Nu ska vi hämta en shettis till min dotter. :love: Undrar dock över transporten. Hur skyddar man ponnyns ben vid transport? Eller...
Svar
12
· Visningar
2 158
Senast: Yellow_Dino
·
A
Ridning Drar verkligen en muskel ihop sig automatiskt vid tryck?Har länge fått höra att det ÄR så, men varken mina eller några försökspersoners...
2
Svar
29
· Visningar
3 003
Senast: martha
·
Träning Har tidigare skrivit ett inlägg om damen som inte vill stå uppbunden utan mycket hellre vill vara lös. Hon står still när hon är lös med...
Svar
9
· Visningar
931
Senast: pigleton
·
P
Träning Hej! Tar snart hem min 2-åring och har börjat fundera på höstens träning. Har många olika ideér om träning, tömkörning, löshoppning...
Svar
3
· Visningar
3 232
Senast: lil-sis
·
Ridning Kan man kombinera en s-stång och en bridong? Pållen och jag red på kandar ett tag, dock inte för tillfället. Men jag är på jakt efter en...
Svar
6
· Visningar
1 187
C
Ridning Se här: en konstruktiv tråd! ;) Vilka problem har du och din häst löst mha AR? Vilka grundsvårigheter hade just ni, och hur har ni...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 712
Senast: seejii
·
F
Träning Hej. jag har ett problem med att alla på ridskolan inte tycker att jag ska hoppa med min Nordsvensk. Finns det något som tyder på att...
Svar
14
· Visningar
3 378
Senast: fotojohanna
·
Y
Träning Om tråden ligger fel, Flytta den. Om man har en häst och tävlar /tränar/ tycker om att rida på sommaren, kan man då ha hästen på...
Svar
1
· Visningar
769
Senast: Robin1
·
L
Träning Shettisen vi ska hämta måste vi göra en hage till, eller rättare sagt så finns det ju redan en hage. Men på den hagen är lägsta...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: Jamtland
·
R
Träning Bara fundera lite på det här. Oftast så varierar sitsen beroende på gångarter. Jag t.ex, har oftast bäst sits i skritten medans jag ofta...
2
Svar
21
· Visningar
1 735
Senast: Juzzzen
·
Ridning Såg igår hela OS-küren. - Tack svt24!!! - Hubertus Schmidt på Wansuela Suerte. Jag tror att han var i stort sett så nära det går att...
Svar
11
· Visningar
1 643
Senast: fio
·
Träning :mad: Hälsade på uppe hos mina föräldrar i helgen och på söndagen var det hopptävlingar på klubben. Eftersom större delen av min fam...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Neisti
·
K
Träning Så var det dags igen då. Vi hästägare i min trakt har sett fram emot sommaren och det härliga betet. Men vips så dyker HAN upp igen och...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
16 234
Senast: Enya
·
Ridning jag rider min valack barbacka nu tills jag sparat pengar till att köpa en Torsion, och tänkte... Vi har skumgummi hemma, och om man...
Svar
1
· Visningar
875
Senast: alisson
·
F
Träning Hej! Förra året när jag hyrde häst på mitt sommarland, hyrde jag en c-ponny + en shettis, shettisen skulle vara till sällskap för...
Svar
5
· Visningar
1 043
E
Träning Till saken hör att dom sista två gångerna då jag sadlat så har hästen nästan ramlat omkull. Det är inte när jag lägger på sadeln utan...
Svar
14
· Visningar
3 374
Senast: Natalyah
·
Ridning Lite nya bilder på oss. Bilderna är från i lördags. Har ju haft ute ridbilder förut, lägger ut en länk till de oxå, så kan ni ju se hur...
Svar
11
· Visningar
1 692
Senast: seejii
·
Träning Har, sedan jag började rida för ca 5år sen, alltid fått höra att jag måste tänka på att vara mjuk i handen.. Rider för en A-tränare i...
2
Svar
34
· Visningar
3 089
Senast: Qodrofenia
·
N
Träning Frågade förut om den ,men fick en enda svar.Så gör jag ett nytt försök. Rider en gammal travhäst,som vart riden då, då,av olika...
2
Svar
22
· Visningar
2 001
Senast: Gnapp
·
F
Träning Jag brukar vänja av fölet från mamman när det är ca 4.5-5 månader och sedan får det flytta när det är 6-7 månader men nu har jag en...
Svar
11
· Visningar
4 020
Senast: babsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama