Hur förändras eran sits?

Sv: Hur förändras eran sits?

Nedsittande i trav så länge min häst inte flamsar ;)
Då är mina ben stabila & det känns som om jag sitter väldigt bra, kommer åt överallt osv.

Galoppen är HEMSK för min hästs galopp är väldigt dålig, otränad så det kan bli bättre ... hoppas jag.

Skritten sitter jag också bra i. Kom på mig själv med att kunna komma åt på ett bättre sätt & fick hästen följsam vilket resulterade i förbättrade sidvärtsrörelser.

Bästa författaren inom detta ämne: Sally Swift. Jag borde läsa om den, det var 5 år sen ...

Puss&kram

Sv: Hur förändras eran sits?

jag håller med..älskar min dressyr sadel :love: den hjälper mig på vägen lixom..annars har jag en tendens, att i i andra sadlar "tappa" magen o falla framåt(som min tränare sa en gång: men du faller ju ihop som ett ruttet päron efter hinderna) :rofl: ..men i dressyr sadeln tvingas jag att jobba me magen..;)jag sitter bäst i skritt o trav..i galoppen blir jag lätt lite för spänd o "tappar magen..o flaxar me benen..men nu ska jag jobba på det tänkte jag.. ;)

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Höstens ridning startades för min del med en helgkurs i centrerad ridning. Jag har länge sneglat mot CR, läst Sally Swift för längesedan...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: cassiopeja
·
Träning Hur skulle ni gå tillväga med en spänd, "svår" häst som är svår att komma till ridning på, stundtals tar den inte skänkel -> man hamnar...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 416
Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama