Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Hej! Nu behöver jag lite hjälp. Stoet jag rider är fem år och hon förstår inte riktigt sidförande skänkel. Alltså, hon går inte undan...
Svar
11
· Visningar
1 389
Senast: LadySara
·
L
Träning Hello! Det är så att jag har ett problem med min häst, när jag ska sitta upp vill hon inte så still, när jag väl kommer upp så bråkar...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: dalli
·
Ridning Efter sommarens häst- och riduppehåll är jag nu tillbaka i sadeln igen, för att genast upptäcka att jag sitter ruggigt dåligt. Den långa...
Svar
9
· Visningar
1 603
Senast: mimmis
·
P
Träning ... är det många som säger att man ska göra. Men... HUR? När jag försöker driva med enbart sitsen så spänner jag bara rumpmusklerna...
Svar
13
· Visningar
1 211
Senast: Beppo
·
M
Ridning Jaghar förstått att det är an barock-torsion (bomlös) på gång, är det någon i stockholmstrakten som har en torsion jag skulle kunna...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: mimmis
·
L
Träning Hej Kan ngn hjälpa mig. Min häst slår efter mig så fort jag ska gör ngt med hans bakben. Vad gör man???
Svar
11
· Visningar
1 039
Senast: älgen
·
D
Träning Tycker det är ganska svårt att se omhästen haltar..Alltså om den bara markerar lite på nåt ben,inte är så jättehalt.Det är ju jättesvårt...
Svar
7
· Visningar
918
Senast: Ciazon
·
Träning Hur mycket får man betalt när man slaktar sin häst (låt säga att den väger 500 kg) eller får man betala för att få det gjort? Inte...
Svar
16
· Visningar
3 356
Senast: Angelina
·
Träning Då mitt sto har varit konvalescent sedan i mars men skrittats efter först en skada och därefter operation har hon blivit sned. Till...
Svar
13
· Visningar
1 077
K
Träning :confused: Hejsan, jag skulle vilja ha många tips och ideér på hur jag och min häst (åttaårig kallblodstravare) ska förbättra vår...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: Kribr622
·
C
Träning Hej! Häromdagen fick min häst (eng. fullblod, valack) ett raserianfall i hagen. Han blev insläppt tillsammans med en shettis (sto)...
Svar
7
· Visningar
1 820
Senast: joneya
·
M
Ridning jag har aldrig riktigt fattat vad detta är? vad är det för skillnad på detta och vanlig dressyr? varför rider ni detta? skick gärna med...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Hallarby
·
H
Träning Skulle vara tacksam för tips när det gäller lastnings problem. Alla trådar jag ser gäller hästar som är svåra att få IN. Men mitt...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: strumpan
·
Q
Träning Undrar var det naturliga ligger i att jaga runt hästen i en corall eller liknande för att den ska ge sig, sänka sig, tugga, vända sig...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 996
Senast: _Parelli_
·
Träning För er som läste min tråd igår och minns att jag är rätt mörbultad... Är långt ifrån frisk ännu, men har redan börjat fundera på...
Svar
14
· Visningar
1 842
Senast: fiaskurken
·
L
Träning Hej! Ny här :) Har ett litet problem med "min" häst.... Har haft henne i 3 veckor hyr henne bara över vinterhalvåret. Hon är en...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: vovicockokanon
·
Ridning Nu drar vi igång en barockträff i bohuslän!! vi har: *manege *paddock *rasthagar *gräsbana *kafeteria detta är på vårat...
2
Svar
29
· Visningar
2 207
Träning Jag och min kompis har haft en liten diskussion om hur vi ska lära min häst att vända utan att stoppa ner huvudet och börja äta när man...
Svar
11
· Visningar
868
Senast: snofflan
·
O
Träning Det finns fyra hästar i stallet (2 ponnyer och 2 hästar) och de brukar få gå 2 och 2. Storhästarna (ett sto och en valack) är mina och...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: piggy
·
Träning Eftersom jag inte haft någon sadel som passat min häst så har jag under tre månaders tid ridit barbacka. Igår fick jag hem en bomlös...
Svar
14
· Visningar
1 518
Senast: strumpan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama