Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nafayette skrev:Så min fråga rent allmänt.. Varför vevar man med repet??
AM
Så min fråga rent allmänt.. Varför vevar man med repet??
när har dom frihet att lämna oss tycker du?tintilar skrev:Har aldrig tänkt så faktist. Men det är väldigt logiskt egentligen, en häst ska ha friheten att lämna oss om dom inte vill ha med oss att göra. och den friheten har de ju inte i en rundcorall.
Quell skrev:Usch, ett typiskt NH-beteende, att tro att så fort någon ifrågasätter, undrar eller bara frågor, så gör man det för att bråka. Ni tror inte att det kan vara så att man försöker förstå? Jag inbillar mig att många NH-utövare gör saker som de läst/hört/sett utan att eg förstå innebörden av det de gör. Jag tog hand om en NH-tränad häst för ett par år sedan. Att gå ut och gå med honom var inte så roligt. Inte för att han bråkade utan för att han var så fokuserad på mig. han ville inte gå först, inte lukta på roliga saker på marken, stirrade på grimskaftet med vilda ögon. Han upplevde eg ingenting av skogspromenaden, var bara upptagen av att lyda. Men visst, han lydde. han är fortfarande lydig men vågar göra litet egna saker. Det är ju synd att man inte får nämna personer vid namn...