Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Den väldigt orutinerade hästen håller jag på att rida till så smått. Men hon vill ju inte böja åt höger. Vänster går ganska bra, men...
Svar
18
· Visningar
1 255
Senast: Horse
·
Träning Jag har en åring som jag tänkte sätta i gång och "jobba" lite ordentligare med nu i höst/vinter. Frågan är hur länge man kan vara ute...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: mallan
·
G
Träning Nya hästen i stallet är otroligt rädd om sina öron. Han tycker att det är jätteläskigt när man ska ta på grimman eller tränset över...
Svar
14
· Visningar
2 131
Senast: mallan
·
Träning Ja nu har det varit riktigt kallt några nätter här. Jag har stora funderingar på att ha pållen min inne på nätterna nu så han får stå på...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 389
Senast: Björk
·
D
Träning I stallet där jag står nu kommer hästarna in vid 15:00 på sommaren och 14:00 på vintern. De kommer ut mellan 8:00 och 9:00 (hör får de...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 960
Senast: Barnardo
·
N
Träning Som ngra kanske känner till så var min häst i ganska dåligt skick när jag fick honom. Väldigt mager, uppstressad och orolig.... Nu...
Svar
2
· Visningar
811
Senast: Ninjaninis
·
Träning Nu har både gammelgubben och hans medryttare kommit på att hoppning är jättekul, men hur ofta som är det lämpligt att hoppa med honom...
Svar
17
· Visningar
1 935
Senast: mian1
·
C
Träning ang. \"orolig o rädd\" tråden vet inte om tråden ligger rätt men flytta gärna) hur f#n kan det vara "lagligt" eller inte olagligt att...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
8 150
Senast: Björk
·
S
Träning Hur lär man en f.d travare (kallblod, sto 5-6 år) galoppskänkelt egentligen? (stavas det skänkel? :P ) Enda gången jag lyckats få...
Svar
7
· Visningar
999
Senast: Happimess
·
M
Träning Vi är sedan en tid tillbaka ägare till en ponny på 7 år. Vad vi förstått så har ponny varit riden men inte så hanterad av förra...
Svar
3
· Visningar
1 690
Senast: Sammet
·
Träning Söta lilla hästen vill ALLTID bli riden i paddocken, något hon tydligen fått för sig på senare tid. Skogen och banan ligger åt varsina...
2
Svar
35
· Visningar
1 882
Senast: youngish
·
I
Träning Hej! Nu har jag tänkt lite... :D När man t ex ber hästen att trava så ökar man ju drivningen tills hästen börjar att trava, när den...
Svar
7
· Visningar
804
Senast: imse
·
Träning Jag behöver lite hjälp, jag vill markera för "min" hästägare att jag tycker att hon ställer för stora krav och jag undrar hur jag ska...
2
Svar
31
· Visningar
2 607
Senast: Casteloro
·
Träning Måste bara få berätta... Idag när jag var ner till betet till hingsten så kunde jag inte mer än konstatera att jag älskar honom...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: AnetteJT
·
J
Träning Jag skulle vilja veta hur era hästar reagerar om de blir kvar i hagen en timme eller två, ensamma... Jag har hästen i ett litet stall...
2
Svar
38
· Visningar
4 636
Senast: alisson
·
E
Träning Vi har 2 isisar, 1 shettis å 1 vbl. Att shettisen å isisarna kan gå ute året om vet jag. Men vbl?? klarar de verkligen av det? De får ju...
Svar
13
· Visningar
945
Senast: alisson
·
Ridning Hej! Jag har en knabstrupper på 3 år som snart ska ridas in. Jag funderar på bomlöst då jag vill ha något som han kan växa och musklas...
2
Svar
26
· Visningar
2 424
Senast: kiki
·
Träning Hoppas jag är på rätt forum.... Har fått erbjudande genom en kompis att ta hand om dennes häst (islänning) 1-3 ggr/vecka. Jag må ha...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Kilauea
·
A
Träning hej,har en hbl åring efter donnerfly - good future som idag är 154 hög,jag undrar vart ni tror hon hamnar på för slutmått sedan...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: Angela
·
Träning Hur länge kan hästarna gå i samma hage utan att det krävs vindskydd?Räcker det med skog och så eller måste det finnas annat byggt...
Svar
5
· Visningar
856
Senast: MaLu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama