fiaskurken
Trådstartare
Ja, jag gör inte så...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stopek skrev:Du måste skämta. Du föreställer dig alltså att hästen är en demokratisk varelse där man kan förhandla om att ge och ta. Nej, jag tror inte att du skämtar. Men en häst är ju inte en människa. För en häst handlar det alltid om rang (söndertjatat ämnen egentligen). Som människa måste man vara just högst i rang om man vill kunna rida sin häst och njuta av tillvaron tillsammans.
Stopek skrev:Som du misstänkte så skämtar jag inte.. Jag föreställer mig ingening, jag VET!! En häst är ingen människa, men det är en levande varelse som tänker och analyserar och känner av precis som vi alltid borde göra fast många inte begriper eller klarar av det.
Ett djur likväl som en människa vill bli behandlad med respekt, blir man behandlad med respekt så får man respekt tillbaks.
Du har aldrig någonsin funderat på igentligen varför så många hästar protesterar?? Ett tydligt och bra ledarskap bottnar i ömsesidig respekt och bestämmande, svårare än så är det inte. En ledare i hagen tillåter vissa beteénde från sina flockmedlemmar alla har sin uppgift, vilket tyder på en tänkande individ trots sin lilla hjärna som så många tyckt tro att de inte använder.
MVH/