Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Ridning Hallo! Jag är ny här. Jag tycker om er allihopa redan. Var snälla mot mig! :bow: Någon som vet något om hur det fungerar med...
Svar
6
· Visningar
1 085
Senast: svea
·
L
Träning hej. Jag minns att det var en tjej som frågade vad ni tyckte om den här "leken." Man ställer sig i mitten. låter hästen springa lös runt...
Svar
11
· Visningar
1 422
Senast: Litur_sötnos
·
Träning Jag brukar rida en vbltravare ibland, han är 14 år. Han är 0 % trafiksäker. Han kastar sig bakåt/åt sidan när en bil närmar sig...
Svar
4
· Visningar
997
Senast: Lazio
·
K
Träning Skulle vilja veta mer om det. Det verkar kul. Någon som vet vart man kan hitta mer om det?
Svar
4
· Visningar
766
Senast: Barret
·
P
Ridning Jag och min medryttare ska på kurs med SC nästa helg. Finns det någon chans att få se nåt Bukefolk där?
Svar
5
· Visningar
1 163
Senast: Filosofen
·
M
Träning hej! är ny här och undrar hur man skriver info om sig och sånt... fattar inte hur man gör :( tacksam för svar! :bow:
Svar
3
· Visningar
629
Senast: mallan
·
Träning Jag ser ordet "ligghall" användas mycket angående lösdrift. Hur ska en sådan vara utformad egentligen? Finns det några speciella krav...
Svar
4
· Visningar
884
N
Träning hej.. min syster har köpt en häst som jag är halvfodervärd på, det är ett halvblod (50% fullblod 50% halvblod) på 17 år. hon har gått...
Svar
2
· Visningar
2 417
Senast: Robin1
·
A
Träning Red idag ett sto idag som jag brukade rida innan, ägaren ville att jag skulle galoppera av hon ute på en stor äng för hon var sprallig...
Svar
17
· Visningar
1 363
Senast: Sandra S
·
N
Träning Undrar vilken sort borste som är bäst att ta bort leran från hästen.Stall ägaren har flera sorts borste men de är mjuka och verkar inte...
Svar
14
· Visningar
1 002
Träning Nu när det är (var) sommar och varmt, hur tar ni hand om era hästar efter ridning? Spolar ni hela hästen med slangen, bara benen, svamp...
2
Svar
29
· Visningar
1 919
Senast: _Parelli_
·
L
Träning Nu kommer jag från sjukhuset med stygn i ansiktet och spricka på pannbenet efter att mitt sto fick fullständigt spel när hon stod...
Svar
13
· Visningar
2 065
Senast: shampiz
·
A
Träning hej,,tog tattar måttet på min unghäst som är 15mån,det visade att hon skulle bli 177cm,som vuxen,,kan detta stämma? Vill inte ha så stor...
Svar
8
· Visningar
1 330
Senast: mycket_irriterad
·
Z
Träning Häromdagen flippade fölet ut när jag skulle sätta på grimman och hur det nu gick till, så fastnade hon och drog omkull. Så sedan var...
Svar
1
· Visningar
1 033
Senast: cia96
·
S
Träning Aldrig blir det riktigt bra tycker jag. Min förra häst var en naturlig ledartyp, han visste precis vad den uppgiften betydde och tog...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: Fager
·
Träning I höst hoppas jag att min lill stallplan/ridbana ska vara klar och till senvintern bör jag vara tillräckligt pigg efter förlossningen...
Svar
9
· Visningar
1 585
Senast: Lorpan
·
B
Träning Jag har en travare på 4-år som inte alls har så mycket respekt för människor..men börja lite på mig! Men idag kom bomben!! Min häst ha...
Svar
12
· Visningar
1 978
Senast: grimman
·
Träning Nu ska jag försöka utveckla en tanke jag fick i Tyskland i somras... Appropå att kämpa med sits, gångarter, samling osv osv. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 003
Senast: fejko
·
G
Träning Min häst har varit halt och stått nu i 2 månader. Har inte gjort nåt med henne utan verkligen låtit henne vila. Nu sen 3 veckor tillbaka...
Svar
4
· Visningar
1 039
Senast: Skruttan
·
Träning Vad ska man göra åt det? Red igår, första gången på nästan hela sommaren. Sitsen var väl ok, men tappade stigbyglarna i traven hela...
Svar
7
· Visningar
1 096
Senast: lakrits
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama