Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Ridning Jag skulle vilja höra lite åsikter om vad ni inom barocken anser om ridning i nedförsbacke och om ni tar hjälp av det nångång? //Jenny
Svar
15
· Visningar
2 912
Senast: Darby
·
A
Träning hej,min 1åring är helt matgalen,,hon är annars mkt snäll,lugn och trevlig men är fruktansvärt fixerad i mat. Måste få bort detta så hon...
Svar
8
· Visningar
870
Senast: Rikkan
·
S
Träning Har ni något "schema" över vad ni rider/vecka? Ett visst antal dressyr/hopp/skogspass? Hur ser er planering ut?
Svar
10
· Visningar
971
F
Träning Snart skall jag börja rida min häst i gen, som har villat i snart i 1½ år. Men nu undrar jag hur ni brukar sätta i gång era hästar efter...
Svar
8
· Visningar
854
Senast: sante
·
A
Träning hej,har ett hbl sto ,en åring,som jag gärna vill lära att hon inte är en liten hundvalp som kan sitta i knät.Hon är världs snäll och go...
Svar
2
· Visningar
972
Senast: Elisabethh
·
G
Träning rida/\"åka\" häst Jag har äntligen börjat på ridskola nu! Och nu förstår jag skillnaden mellan att verkligen rida och att bara "åka"...
2
Svar
30
· Visningar
2 610
Senast: alisson
·
Träning Min häst är skiträdd för cyklister, om de leder cykeln är det ingen fara men om de cyklar kastar han sig och vänder om. Tycker det är...
Svar
7
· Visningar
863
Senast: domino
·
Träning Nu ska jag ställa en sån där dum fråga igen... A-B-C-tränare finns det väl?? Är A till de allra duktigaste ryttarna eller vad? Vad ska...
Svar
9
· Visningar
1 312
Senast: Baloo
·
S
Ridning Nu ska ni få roa er med att analysera, kritisera och komma med råd. ;) Lite snabb summering: Hade ute equiterapeut i april då det...
2
Svar
37
· Visningar
2 746
Senast: Spider84
·
H
Träning Hästar som inte är skapta för samling dvs fel vinklar exteriört finns det gott om i olika raser men hur långt bör man gå som ryttare med...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 946
Senast: Sirisiri
·
Träning Min häst flyttade hem till mig för drygt 2 veckor sedan. Har tidigare stått på ridskola och då varit svår att fånga i hagen. När han kom...
Svar
5
· Visningar
745
Senast: Wilfa
·
T
Träning Jag är medryttare på en 7-åring som i sitt "tidigare liv" (tills dess att hon var 4-5 år)blev illa behandlad av sina ägare. De ville att...
Svar
17
· Visningar
1 367
Senast: elodtgg
·
W
Ridning Nu är det så att det har kommit en ny häst till flocken. Hon är 5 år, inriden för ett år sen och har stått sen dess... Hon är helt...
Svar
6
· Visningar
1 177
Senast: true_blue
·
T
Träning Hästen blir \"arg\" på mig när jag skilljer dem. Har tidigare varit med om att hästen, den yngre helt plötsligt vänder och sparkar...
Svar
6
· Visningar
915
Senast: millansnillan
·
N
Träning Lära en gammal häst att lyssna på olika kommandå? Exempel kom..... stanna... jag menar när jag är inte på sadel Tacksam på några...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: Nadin
·
N
Träning gnagg-ML-2587408-ML-
Svar
0
· Visningar
1 846
Senast: Nadin
·
S
Träning ...fodervärd! Är det någon av er som gjort det? Jag ska göra det :) Jag är sååå otålig och vill ha hem min häst nu men de har...
Svar
7
· Visningar
1 091
Senast: dancis
·
S
Träning Vad tycker ni om att ha en häst och en ko tillsammans i hagen? Om hästen inte har någon hästkompis?
Svar
6
· Visningar
1 317
Senast: Dinosaur
·
A
Träning Allts¨å slår i med bakhovarna i framhovarna. varför gör vissa hästar det? har en häst här i stallet som alltid gör det i hagen och...
Svar
8
· Visningar
1 321
Senast: PernillaO
·
N
Träning Rider en gammal sto,alldrig förut haft att göra med en häst.Min fråga är nu för tillfälle Hur ofta är en sto brunnstigt och hur länge...
2
Svar
37
· Visningar
2 253
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar