Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning ska träna i kväll med en häst vi lånat. men förut ringde min syrra och sa att hon ville rida. min kära mor sa då att det var helt okej...
Svar
15
· Visningar
3 956
B
Träning Just nu funderar jag på att byta stallplats. Vad tycker ni? Fördelar och nackdelar med stallen. Stall 1 (där jag står nu) NACKDELAR...
2
Svar
35
· Visningar
3 181
Senast: charmant
·
E
Träning min häst har svårt att fatta galopp i höger varv, hon måste lixom trava in i galoppen. men i vänster varv kan hon fatta från både skritt...
2
Svar
37
· Visningar
2 005
Senast: Asa_S
·
H
Träning Igår kom min häst till stallet, behöver jag säga annat än att jag efter flera månaders väntan var överlycklig!! Till en början i alla...
Svar
16
· Visningar
1 619
Senast: seejii
·
J
Träning Vad har hänt???? Mitt annars supertrygga o något lata varmblod som vem som helst kan rida har nu blivit jättenervös o rädd för allt...
Svar
12
· Visningar
1 165
Senast: Mirre
·
K
Träning \"Galen\" vid uttag av annan häst. hmm! Jag har ett halvblod som är super go att ta in själv och göra iordning ensam i stallet och...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: lill_flesky
·
M
Träning :) :) Helt förstummad! Hästen och dottern har alltså varit på en kurs med Parelli-instruktör. Pga av värmen kortades kursen av ngt både...
Svar
12
· Visningar
1 332
Senast: kela
·
Träning jag har ett varmblodssto som är 9 år, hon är riden i 6 mån. har nu börjat "skola" henne (i ca 3 mån) lite lätt till en början. halt...
Svar
13
· Visningar
910
Senast: domino
·
L
Träning Mitt dräktiga sto ska inte ridas på ett år men hon skulle behöva stimulans och arbeta lite ändå. Longering är inte bra för hennes rygg...
Svar
2
· Visningar
739
Träning Hur mycket hanterar ni era 1-åringar?? Min har varit på bete sen i maj, jag har varit hos honom nästan varje dag och tittat till honom...
Svar
11
· Visningar
1 143
Senast: LaMaya
·
M
Träning Har ett sto som inte gillar att bli spolad, slår o kickar med bakbenen kastar upp huvedet o stressar o spänner upp sig. Nån som är i...
2
Svar
25
· Visningar
2 573
Senast: caballus
·
Träning Min ena häst är fenomenal på att ta av sig grimman i hagen, jag vill att hon har den för att kunna ha på henne en fly-weil (stavas?)...
Svar
13
· Visningar
1 130
Senast: arabia
·
A
Träning Hej,vi har två hingstar i vårt stall som båda "tänder" på täcken,jag kan inte ha flugtäcke på min för då blir shettis hingsten GALEN och...
Svar
8
· Visningar
1 257
Senast: popeye
·
Träning Hoppas någon har ett bra tips...nu när det är sommar och massor av bromsar så är det dags för insektssprayen men hästen jag rider nu är...
Svar
13
· Visningar
1 185
Senast: mysko
·
E
Träning Jag undrar vad ni har för åsikter om att låta hästen få åka till olika beten, olika stall och så för att träffa fler hästar, och låta...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Ewe89
·
Träning Japp. De är mi9tt problem... När vi galoperar så drar han ner huvudet... Han hostar också så jag är rädd att vi ska gå omkull...
Svar
9
· Visningar
3 817
Senast: Rosenblad
·
Ridning håller på med att markarbeta mitt halvblods sto då hon fått ont i ryggen när jag satt igång henne efter betet. men undrar bara om hon...
Svar
6
· Visningar
1 586
Senast: urkella
·
P
Träning Jag har en fråga som jag har grubblat på länge och som ingen tycks ha nåt svar på. Frågan är: Varför ska man hoppa upp, sadla, leda &...
2
Svar
31
· Visningar
6 349
Senast: habby
·
E
Träning Hej! Tränar min häst regelbundet för en A-tränare i dressyr. Enligt henne går min häst i rätt form. Men saken är att hon har ändå inte...
2
Svar
38
· Visningar
5 003
Senast: gummisnodd
·
S
Träning jag släpper ut mina hästar 0500 på morgon sen tar in dom kl1200 sen släpper jag ut dom på kvällen och tar in dom när det själva vill...
2
Svar
27
· Visningar
1 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat