Vi har utegångsstall till våra hästar och de älskar sitt stall nu på sommaren! På vintern däremot brukar de inte gå in.

min går ute dygnet runt. det finns skog där dom har skugga. dom brukar stå där när det är som varmast och beta på kvällen.

Mina går ute dygnet runt på sommaren. De har mycket träd i hage, och där är det svalt.

Vi har börjat plocka hem vissa av fölmärrarna.
Dom orkar helt enkelt inte äta p.g.a. alla flygfän.

Så vi har för tillfället 5 inne.
Dom går ute nattetid och är inne mitt på dagarna.

På förmiddagen när man släpper in dom så får dom lite gott i krubborna.
Går man ner en stund senare så har alla, stora som små, vikit ner sig i halmen och sover djupt.

Andra fölmärrar går ute på bete, likaså unghästarna.
Men man får hålla ögonen på dom för det spelar ingen roll hur mycket bete man har om bromsar och getingar m.m. förpestar tillvaron för dom.

AM

Förstår precis,dessa jävla odjur,ställer bara till satyg.Nu ska det visst bli lite svalare i veckanså jag tackar och :bow:för den prognosen.

jag har min ponny på foder för tillfället men när det är så här varmt och mycket insekter så skulle jag ha henne ute från kvällen tills morgon. kankse skulle låta henne stå inne mellan 10 och 16. Varför har du inte dina hästar ute på natten??

nu går dom ut vid 07.00 på morgonen och in vid 21.00 .. från och med på söndag går dom ute dygnet runt

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 658
Senast: jemeni
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
970
Senast: ako
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 113
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar