Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Varför föredrar många repgrimma som har horsemanshipstränade hästar? Jag tycker den är bökig att ta på och av, om man jämför med en...
Svar
5
· Visningar
2 525
Senast: Ewe89
·
Träning Ska berätta om en ganska "konstig" händelse. Har nyligen köpt ett sto, i januari-04, och skulle nu prova henne med en ny hagkompis...
Svar
19
· Visningar
1 259
Senast: Ewe89
·
T
Svar
6
· Visningar
943
Senast: tinntinn
·
T
Ridning Har ni läst Christina Drangels insändare i en ridsporttidning där det står att Umeå RK och Ridsportförbundet nu förbjudit Bent att hålla...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
17 548
Senast: tottenham
·
Träning Hej alla Nu behöver jag lite tips för hur jag ska visa upp min häst på bästa vis ihelgen när där kommer kunder. Har ingen direkt...
2
Svar
21
· Visningar
2 751
Senast: Etolie
·
S
Ridning Jag hörde från ett håll jag inte kan vara säker på...eller ja snarare hennes första källa, att riddarpovet ska göras om så att man har...
Svar
1
· Visningar
913
Träning Hej! Jag har en snart 3 år gammal knabstrupper. Han är inte så mycket hanterad, har ganska nyss köpt honom. Det problemet jag har är att...
Svar
12
· Visningar
919
Träning mitt tvååriga sto är aldrig duschad eller svampad. detta leder till att när jag ska smörja eller spruta på myggmedel så får hon näst...
Svar
9
· Visningar
1 716
Senast: Moncan
·
I
Träning jag närmar mig dagen för att lasta appe hem till vinterstallet. nu är det så att han är rädd på transporten,( när vi åkte dit trodde vi...
Svar
5
· Visningar
957
Senast: Icebabe_1
·
L
Träning Jag undrar vad det finns för olika försäkringsbolag som man kan teckna hästförsäkring i? Tacksam för svar!
Svar
4
· Visningar
1 200
Senast: Huntress
·
T
Ridning Jag har en liten undran: Om man är totalt "grön", dvs helt och hållet nybörjare när det gäller AR - hur bär man sig då åt för att börja...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: Lindi
·
Ridning Jag har en nordistravare som jag egentligen rider western på, men det drar sig alltmer mot barockstilen eftersom han visar såna...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: evis
·
H
Ridning Arbetar gärna min häst vid hand. Övar öpnna & sluta i skritt och trav, gär bra även mitt i paddocken. Har även börjat med halva...
Svar
16
· Visningar
1 240
Senast: psychogrrl
·
P
Ridning Vilka hästraser är bättre lämpade för samling? Om man nu överhuvudtaget kan säga att vissa raser är bättre lämpade än andra? Kan man det?
2 3
Svar
48
· Visningar
4 171
Senast: Pippi
·
Ridning Har en travare som jag rider mycket på och håller på att träna på galoppen just nu. Var med en kompis som nyss börjat rida AR och blev...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: Shadowfaxe
·
Ridning Jag känner mig ofta väldigt ensam i min ålder när jag rider då jag mött nästan endast äldre som rider AR. jag är 19 och började med AR...
2
Svar
28
· Visningar
2 171
Träning Osäker på om det ska ligga här eller nån annanstans... Flytta gärna om det ligger fel. Söker efter information om basjkirhästen och...
Svar
2
· Visningar
947
Senast: Bellapops
·
Ridning Vad har ni märkt för skillnader på er själva och er häst sen ni började träna/rida akademiskt? Har ni märkt några negativa effekter...
Svar
6
· Visningar
918
Senast: evis
·
Träning Spelar det någon roll när man rider barbacka vart på hästens rygg man sitter?? Jag har märkt att jag helst vill sitta ganska långt bak...
Svar
13
· Visningar
1 277
Senast: Seabaz
·
S
Ridning Vad säger ni om att rida i en bomlös sadel?? Någon som har erfarenhet, eller har provat?? Var inne på www.torsionsaddles.com och...
Svar
14
· Visningar
1 376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar