Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Oj, kunde det vara såhär! \'varning för väckelse möte\' Det sägs att ridskolor är dåliga. Man ska inte dra alla ridskolor över en kamm...
Svar
9
· Visningar
1 113
Senast: Mirre
·
E
Träning Hej, jag har en häst som är riden i knappt ett halvår. Hon är aldrig riden barbacka och hon är ca 155 hög. Det finns ingen tillgång till...
Svar
17
· Visningar
1 967
Senast: Mirre
·
Träning Kan man binda hästen (d-ponny) i bakbommen istället för frambommen? Vad tycker ni? Aldrig tänkt på det förut, men läste i tråden om att...
Svar
19
· Visningar
4 214
Senast: Corax
·
C
Träning ... brukar det heta. Inom vissa "kretsar" förespråkas att ryttarens höfter ska göra som hästens höfter ska göra och att ryttarens axlar...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 581
Senast: Carmenzita
·
Ridning Vill börja träna barock med min nordis. Men hur ska jag börja? Verkar bäst att börja från marken, men hur börjar man? Vad behöver man...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: Malinnea
·
Träning Hejsan jag är i hästköpartagen och jag undrar hur ni gjorde med försäkring när ni köpte häst... va den försäkrad som ni övertog eller...
Svar
13
· Visningar
1 120
Senast: Aliche
·
C
Träning Min snutt är oerhört svårlastad. Han är rädd, harig lixom. (Han är NH tränad...) När vi är tvungna att lasta honom, vilket inte är så...
Svar
6
· Visningar
826
Senast: Cronis
·
M
Träning Vad kostar det att ta ut någon som gör det hemma på gården, eller vad får man på slakteriet? Har funderingar på detta eftersom det...
2
Svar
32
· Visningar
11 319
Senast: grimman
·
S
Träning Hur ska jag få min häst och mig till att förstå och göra galloppombyten?Det blir bara förvänd gallopp hur än jag beter mig. :confused:
Svar
8
· Visningar
1 186
Senast: prince77
·
O
Träning Jag håller på att lära mig mer om NH och skulle därför vilja få några bra tips på NH böcker. De jag har lånat hem är böckerna som Sven...
2
Svar
24
· Visningar
1 920
Senast: Dolarino
·
F
Träning Jag behöver verkligen hjälp. Har ett halvblod som är född 86 som vägrar att gå in i transporten. När han kom hit så hade det tagit fyra...
Svar
14
· Visningar
1 080
Senast: furreburre
·
Träning Igår upplyste stallägaren mig om att hästarna kunde gå i sommar hagen till oktober och att jag fick ha ute min häst på natten då. Men nu...
Svar
14
· Visningar
1 424
Senast: nira
·
C
Träning Det finns många fel i våran hästvärld och många hästar som får lida av det. Nyligen läste jag om en ridskoleponny som gått på ridskolan...
Svar
15
· Visningar
1 388
Senast: alpha
·
C
Ridning Nu har jag börjat FÖRSÖKA göra öppna när jag jobbar hästen från marken. Men jag vet inte om det är jag som gör fel eller hon som inte...
Svar
5
· Visningar
1 125
Senast: strega
·
Träning Hur värmer ni upp hästen vid ridning? Alltså vilka gångarter, ridvägar, hur mkt lång tygel osv. Själv skrittar jag ca 10minuter på lång...
Svar
10
· Visningar
855
Senast: paradox
·
L
Träning Min kille diar ännu!Han är 2½ år och går med sin mamma 21 sin syster4 år och en hingst 1år.Egentligen skulle jag väl sära på dem..är det...
Svar
10
· Visningar
1 170
Senast: arabia
·
Ä
Träning vårat 3-mån hingstföl är svårt att leda. Vi har lagt armen bakom rumpan o då går han framåt men nu är han så stor så man når inte runt...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: Snurrfian
·
Träning Min häst åker inte transport så ofta. Jag undviker det för att det är så jobbigt och undrar om någon har tips på hur det kan bli mindre...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: Miran
·
S
Ridning Hoppas att jag får lov att lägga den här tråden här. Det är inte alls kul att ens behöva göra det här, men jag måste sälja min damsadel...
Svar
17
· Visningar
3 384
Senast: arnac
·
Träning Det är BRA va?! Att hästen tuggar på bettet vid ridning... Varför? Vad "händer" då liksom?
Svar
18
· Visningar
2 020
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?