NH- böcker!

mark rashid...mitt ständigt återkommande boktips! 4 böcker & 1 video.

hästarnas budskap var jättedålig tycker jag... det enda jag kommer ihåg från den var hur tråkig och svårläst den var... å så kommer här ett utdrag(slår upp en sifa och skriver av) "törsten och längtan är stor och jag önskar inget hellre än att begrava mitt ansikte i en kvinnas sköte och bara få behärska henne"
trevlig
"äcklad min"

boken handlar om den attityd och utveckling för själen som behövs och genomgår. en av de bästa skulle jag vilja säga.

Håller med, "Dansa med hästar" är riktigt bra! Jag har gått på clinic hos Leslie Desmond. Bra metod det oxå :) http://www.lesliedesmond.com

Är man duktig på engelska så är Bill DOrrance's (och Desmond) bok "True Horsemanship Through Feel" bra. Finns vissa grejer på hemsidan, på svenska! :)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 038
Senast: gammalek
·
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: iliedtoday
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
83
Kultur Jag skulle vilja ha tips på intressanta böcker. Att titta på en film/serie på en skärm ger en viss tillfredsställelse, men jag är i...
Svar
6
· Visningar
563
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama