Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Var nog inne under fel ämne först (ridning)... Jag undrar om det finns någon som kan tipsa mig om övningar för att lösgöra hästen...
Svar
10
· Visningar
1 079
Senast: Malinski
·
M
Träning Jag blir alldeles ...... ja det finns helt enkelt inga ord! Pollen som är transporterad hur många gånger som helst enligt förra ägaren...
2
Svar
22
· Visningar
1 865
Senast: FUNNY
·
S
Träning I förra veckan fick jag veta någon som gjorde mig lite fundersam. Två kompisar hade varit ute och ridit och den ena hästen halkade till...
Svar
8
· Visningar
1 160
Senast: alpha
·
Ridning Jag åkte till Danmark i förmiddags, tillsammans med Stallkatten, Knickedick, Buongusto och Mnemnet (eller hur det nu stavas). Som...
Svar
2
· Visningar
1 006
Ridning Jag försöker få en tjej i stallet att börja rida AR för hennes häst skull. men hon är rädd att hon skall bli svullen i frambenen vid...
Svar
7
· Visningar
1 104
Träning \"Tuffa hästar\" Jag undrar vad det är man menar när man pratar om "tuffa hästar". Det står ju i annonser ibland "kräver rutinerad...
2
Svar
25
· Visningar
3 231
Senast: HillsBon2
·
A
Träning var gång jag ska klättra med min häst så börjar han rusa som ett spjut så fort han ser backen, jag håller han i skritt i början av...
Svar
18
· Visningar
1 388
Senast: anne1
·
Träning ... diskuteras ofta. "Min häst får inte göra si och så, när jag hanterar/rider kräver jag att hästen inte ska äta" o.s.v. Det jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 754
Senast: moonlightgarden
·
S
Ridning Ganska ofta när man visar bilder på det här forumet, visas bilder med hästar som utför rörelser där all vikt läggs på bakbenen (är inte...
Svar
10
· Visningar
1 264
Senast: true_blue
·
Träning Hejsan nu är det såhär att jag och min mamma ska flytta till skåne i Augusti och ska då först bo i våning i Malmö medan vi letar efter...
2
Svar
30
· Visningar
2 687
Senast: Aliche
·
L
Träning Jag har ett halvblodssto på 21 år,hon tävlade MSVhoppning tills hon var 11år,sen fick hon spatt och blev triangelmärkt och...
Svar
6
· Visningar
1 235
Senast: kopparberg
·
E
Träning Skulle behöva lite tips på vad man ska göra med en shettis som inte har fått någon uppfostran alls. Han drar när man är ute å leder han...
Svar
10
· Visningar
1 355
Senast: Maris_
·
Träning Ska med en kompis i morgon och hämta en shettis! De har tänkt ha henne lös i transporten och jag har aldrig varit med om det förut, så...
Svar
14
· Visningar
1 298
Senast: Maris_
·
H
Träning Jag undrar hur Ni har gjort när Ni ska transportera era föl? Fastbundna, några skydd osv? Letar lite smått efter ett föl att köpa i...
Svar
6
· Visningar
930
Senast: horsewhisper
·
F
Träning Hur inverkar respektive sittben när man rider barbacka? (Annars också förstås, men det blir ju inte lika tydligt.) Om man skjuter fram...
Svar
11
· Visningar
1 264
Senast: Ewe89
·
C
Träning Går ej att \"fånga\" i hagen!!! Jag såg en liknande tråd, men tyckte inte att det hjälpte så mkt så jag försöker göra en egen! När jag...
Svar
16
· Visningar
1 308
Senast: Ellem
·
J
Träning satt och läste lite om uppvärming och att skritt åp lång tygel inte är bra. Det är vad jag lärde mig för typ 100 år sedan när jag...
Svar
9
· Visningar
1 222
Senast: Sacramento_Song
·
D
Träning Har ni varit med om någon galen bilist eller cyklist? Jag läste nyss om någon som hade hoppat ur bilen och börjat slå på en häst med en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 360
·
M
Träning Min foderhäst är, till och från, ganska hård i munnen när man rider henne. Hon har problem med tänderna, men inga fel som påverkar...
2
Svar
21
· Visningar
1 545
·
Träning ja, det är ju så att det är bra om hästen tuggar/slickar sig om läpparna och så, när man tränar. men min häst går det hela tiden...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: Ewe89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama