Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning hej.. jag och min syster är intresserade av en häst som är jätte fin och 7 år. men problemet är att hon har haft strålbenshälta för ca...
Svar
6
· Visningar
923
Senast: Ewe89
·
M
Träning Vet inte riktigt vart jag ska lägga den här tråden men jag provar med att lägga den här. Jag kanske ska låna ut min ponny på foder, men...
Svar
13
· Visningar
1 257
Senast: moonlightgarden
·
N
Träning Jag är en tjej på 16 år som har ridit sen jag var 5 år gammal och har haft hopvis med sköthästar, medryttarhästar och foderhästar. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 524
Senast: Ramona
·
S
Träning Jag började i våras rida en häst åt en bekant och började i samma veva rida med sporrar. Jag har nu provat rida med sporrar på hästen...
2
Svar
20
· Visningar
2 214
Senast: Etolie
·
C
Träning På min ridskola säger vissa att man ska sitta ner i traven barbacka när man värmen upp, och vissa säger att man ska rida lätt. Men vad...
Svar
15
· Visningar
1 352
B
Träning Min häst som är på bete käkade en annan hästs avföring idag, blev lite fundersam om varför han gjorde detta, ngn som har ngn aning...
Svar
9
· Visningar
1 204
Senast: Tess82
·
J
Träning Mitt vbl sto har börjat passa mer på sistone. I övergången mellan skritt och trav har det nästan alltid kommit lite pass men nu är det...
2
Svar
25
· Visningar
2 798
Träning Jag har för mig att jag läste nånstans om en häst som kunde leta kantareller! Har jag drömt det eller finns det såna hästar? Kanske tom...
Svar
7
· Visningar
1 007
Senast: Mirre
·
B
Träning någon som vet hur stor fölboxen måste vara för ett sto på 160cm?
Svar
10
· Visningar
994
Senast: Sastra
·
Ridning Var kan man hitta en sådan? Alltså en sådan som sitter från de två yttre kapsonringarna och upp mellan öronen på hästen för att kapsonen...
Svar
4
· Visningar
1 070
Senast: psychogrrl
·
Träning nån som har nåt tips på hur jag kan aktivera hästen när jag rider? Ge honom en uppgift så han får känna att han "får göra nytta" så att...
Svar
7
· Visningar
983
Senast: starcrossed
·
A
Ridning Kanske en dum fråga men jag har ingen aning om vad detta är. HAr kanske hört talats om det innan men jag har isåfall total glömt det. :o...
Svar
1
· Visningar
925
Senast: mandalaki
·
A
Träning Jag har svårt för att sitta still med mina händer. I skritten är det inga problem. Men i traven är mina händer inte stilla alls. Detta...
Svar
9
· Visningar
945
Senast: Faasiqah
·
J
Ridning Jag var på islandshäst-SM i helgen och då var det ngn som hette Ronlad alain eller ngt liknadne som hade clinic i barockridning. Det han...
Svar
17
· Visningar
2 523
Senast: psychogrrl
·
L
Träning Det pratas mycket om att man ska rida med sitsen, driva med sisten. Men hur sjutsingen gör man det? Hur gör man för att få hästen att gå...
Svar
16
· Visningar
1 900
Senast: EmMmY
·
Träning Idag när jag och mor (icke hästkunning) skulle gå ner med hästarna (vår + en annans) till en lite större hage med gräs i slet sig först...
Svar
5
· Visningar
930
Senast: BadbrudenXS
·
D
Träning Vad gäller när man ska köra Transport? Måste man ha något tillstånd(nåt slags körkort)? Hur fort får man köra? / Alltid tacksam för svar !
Svar
4
· Visningar
948
Senast: Lady_S
·
B
Ridning Min väninna här helfrälst i barock, hon läser och går på allt som har med barock att göra, senast på Rockelstad o tittade på Borba. Nu...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: Dainty
·
S
Ridning Min häst har ganska dåliga hasor, något som var ett problem under hennes tid som travhäst. Nu har jag tänkt försöka mig på att börja...
Svar
5
· Visningar
1 285
Senast: keramin
·
Ridning Har idag läst på Sylvia Lochs (jätteintressanta!) hemsida och hittade följande textsnutt: "Happily there is also now a revival of the...
2
Svar
23
· Visningar
2 622
Senast: Annellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar