Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning ... tar det att få tillbaka muskler och kondition på en häst som inte blivit riden eller motionerad på ett år. /Maria
Svar
8
· Visningar
1 121
Senast: mysanmaria
·
K
Träning Hej ! jag har sökt massor men har inte hittat ett skvatt, kan någon hjälpa mig! Jag ska börja träna galoppfattningar från marken lite...
Svar
12
· Visningar
1 749
Senast: stranger
·
K
Träning Jag ska till hösten byta ut större delar av mitt stängsel som börjar bli lite slitet. Jag ska köpa nya stolpar och sätta upp..... ja...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: saxen
·
S
Träning Hur vanligt är det att man kan lasta sin häst helt själv? Ni som gör det, hur har ni "lärt" hästen det och hur gör ni? Skickar ni in...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 380
Senast: nipa
·
X
Träning hjälp mig ? jag har ett litet problem me´d min käraste pålle han är hyfsat respektlös mod andra männinskor vilket är eett stort...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: Bauke
·
D
Ridning Vad har ni för tankar om tungfel? Mitt lilla halvblod, som var inriden, men stått en tid när jag tog över honom, har ända sen början...
Svar
18
· Visningar
3 254
Senast: DrKatarina
·
Ridning Är det någon här som har sporrar? Av vilken anledning? Är du helt AR-inriktad eller rids även dressyr i tävlningsform? Är ni några som...
2
Svar
39
· Visningar
2 772
Senast: pozze
·
Träning I England anges ju hästarnas mankhöjd i "hh" har jag upptäckt. Vad står hh för, och hur mycket är en hh?
Svar
7
· Visningar
1 445
Ridning Hur kan man börja med passagen på en häst där piaffen sitter bra? Några idéer?
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: HillsBon2
·
Träning Har ni lust att skriva era tips på vad man kan göra med en shettis? För tillfället tömkörs hon, vi går lite promenader och löshoppas...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: EmblaAsk
·
Träning Är det nån som har haft en osjälvständig häst med dåligt självförtroende som har blivit självständig och trygg? Hur fixar man det? Jag...
2
Svar
33
· Visningar
2 855
Senast: Sastra
·
Ridning Har bara hittat det på Markus Postorder (Levad) där det kostar cirka 700-800 kr, finns det fler affärer/ställen med detta bett?:
2
Svar
26
· Visningar
2 879
Senast: paradox
·
Träning Nu vet jag inte riktigt hur min blivande pålla är att ta upp hovarna på eftersom hon är bara två år, men det gick iaf fint när jag...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: Krabban
·
J
Träning Mitt ena sto betedde sig konstigt förut, ute i hagen. Jag skulle ta en promenad med ettåringen (hennes son). Så jag hämtar honom och...
Svar
7
· Visningar
892
Senast: Jet
·
Ridning någon som har bra tips på hur man man påbörja samling i tömmarna? har ett tvåårigt sto som tömkörs regenbundet och går då stabilt i en...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 549
Senast: Jegra
·
C
Träning Ánser ni att en tävlingsponny behöver någon sorts vila någongång och isåfall hur länge? Berätta gärna hur ni gör! Jag har en maxad D...
2
Svar
26
· Visningar
2 034
S
Träning Önskar få tipps och idéer av er hur jag tränsar (eller stavas det tränslar?) min vän lättast :crazy: Just nu är hon inte så där villig...
Svar
6
· Visningar
948
Senast: Minna
·
Ridning Har tillbringat dagar vid nätet och kollat in sadlar nu. Fastnade för Alta Escuela eftersom min häst är bred och kort. Har svårt att...
Svar
3
· Visningar
1 421
Senast: knyttet
·
Ridning Det kommer ibland fram åsikter om att det bara är AR som är den tillåtna åsikten här inne. Kanske är det så, även om jag är tveksam...
Svar
16
· Visningar
1 709
Senast: psychogrrl
·
Träning Tillåtet att \"putta till\" med spö? Har en tjej som ev ska rida min häst. Min häst är en sån som testar nya människor. När hon red för...
Svar
9
· Visningar
1 178
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama