Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har ett russ som är en liten ängel i de allra flesta fall: står still vid hantering, lätt att lasta, inkörd och riden, hoppar och gör...
Svar
3
· Visningar
831
Träning ...för mycket, det är vad jag gör! Det är INTE bra och ger mig smärtor i fötterna och benhinnorna samt ger mig en sämre sits. Får...
Svar
16
· Visningar
2 144
Senast: Kirre
·
Ridning Vad betyder begreppet lösgjord för dig? Jag tycker mig förstå att ordet lösgjord betyder olika saker för olika folk.
Svar
12
· Visningar
1 604
Senast: Jegra
·
F
Ridning Förr i tiden kunde tydligen 6 åringarna alla rörelser och tävla och vinna i svår dressyr. Idag kan 6 åringarna knappt byta galopp. Hur...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 295
Senast: Jfrelin
·
V
Träning Nu är det så att min häst inte har världens bästa kondition. Har ni några tips på bra 'övningar' man kan göra för att ge honom en bättre...
Svar
7
· Visningar
3 115
Senast: Moncan
·
C
Ridning Nu e jag trött på att se alla som ska träna skolor, halvasteg, hoppning o allt möjligt men de kan ju inte ens svänga eller stanna sin...
Svar
15
· Visningar
1 439
Senast: true_blue
·
Träning jag hamnar i stolsits i gallopen. Nåt tips om vad jag ska göra åt det? Rida utan stigbyglar kanske?
Svar
7
· Visningar
928
Senast: Mirre
·
D
Träning Vet inte riktigt vart denna tråd ska vara men jag lägger den här iaf. :) Longering ? Vad har ni för utrustning när ni longerar ? / Me...
2
Svar
24
· Visningar
1 950
Senast: pigleton
·
H
Träning Min systers skötponny hänger ofta i bettet när man rider. Hur kan man träna bort det? O varför gör han det?
2
Svar
21
· Visningar
1 747
Senast: Hannzo
·
M
Träning I går var det då dax. Jag skulle rida pollen igen efter att han varigt utlånad till kompisen ett par veckor. Anledningen till att jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 469
Senast: martina
·
Träning När det gäller att blanda valacker och ston. Vad anser ni är bäst? Jag har alltid tyckte att det borde vara naturligast och bäst för...
Svar
6
· Visningar
1 104
Senast: maximilia
·
Träning Min nya häst (sedan 2,5 vecka) har börjat sin test period nu. Från att varit en ängel i all hantering så börjar han att testa lite...
Svar
12
· Visningar
1 251
Senast: moonlightgarden
·
B
Träning jag rider är medryttare på en häst. det är en väldigt fin häst, 14 år, svenskt halvblod, snärt och smidig, och väldigt snäll och kelig...
Svar
9
· Visningar
1 142
Senast: Anna_K
·
C
Träning Hej alla! Blir så förvirrad när jag får lära mig olika saker hela tiden.. Därför tänkte jag fråga er hur ni gör! :idea: Hur gör ni...
Svar
12
· Visningar
1 427
Senast: Barret
·
C
Träning Nu är det så att ponnyn jag rider inte har något förtroende för mig. Ibland tjurar han ihop och vägrar hoppa, knappt att han går över en...
Svar
14
· Visningar
1 214
N
Träning Och vad har de gjort fram till dess! Plarerar ni att börja rida in dem eller vänta? ska de visas på 3:års test nästa år? skulle va...
Svar
7
· Visningar
852
C
Träning JAG har nu fåt tprova på det jag alltid drömt om. Att rida hästen med endast grimma. Ja nog var det kul alltid men det kändes inte...
Svar
3
· Visningar
793
Senast: Korven
·
Träning Min hsät har varit här hemmai snart 3 veckor och jag har nu fått ett erbjudande att stalla upp honom hos min hovslagare och hans fru...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: amalia
·
C
Träning Kanske en känslig fråga, men hur 17 kan man ha täcke på en nordsvensk. De är ju gjorda för att klara detta klimatet! Likadant med...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 558
Senast: Curly
·
D
Träning Nu är det så här att jag har longerat "grannens" häst för första gången idag. Och hon anfaller riktigt ordentligt, bit attack...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 055
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar