Ponny som hänger i bettet?

kan vara för det som dom andra säger kan bero på att han söker stöd i dina händer för att kunna hålla sig i en balans, beror det på att han söker balans så gör han detta antagligen för att dom som red in honom lärde honom att det var okej att söka sig mot bettet, vilket ledde till att han nu söker stöd i bettet för att kunna hålla balansen, träna på långa tyglar isåfall på stigar som byter riktning ofta och som har mycket rötter och sten så att han kan få finna sin egen balans och när du rider med kortare tyglar så kan man "ruska" väldigt mjukt på tygel vilket käns lite gran vilket normalt leder till att han inte stödjer sig på tyglarna för en liten stund, finns säker jätte många fler övningar för detta oxå :)

Hej.
Sist jag red han testade jag rida med så lite hand som möjligt. Försökte va så mjuk som möjligt o släppte på tygeln så fort han började hänga. o tro det eller ej, han var faktiskt jätteduktig. över förväntan! Så det ska vi träna mera på! Tack för hjälpen! :idea:

Liknande trådar

Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 393
Senast: Cs218
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej! Min islandshäst har nyligen blivit barfota efter många år med järnskor. Rider med boots fram och tycker inte han ömmar något...
Svar
6
· Visningar
1 105
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 315
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur