Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning I stallet har vi två shettisar, en valack och ett sto. Vi har en unghäst (halvblod) som är två år gammal och som kastrerades i början på...
Svar
9
· Visningar
883
Senast: Psyco
·
H
Träning Vad anser ni om att rida dressyr barbacka..
2 3
Svar
49
· Visningar
3 131
Senast: Guatemala
·
Träning Funderar på att skriva mitt examensarbete om hästkommunikation, både deras egen kommunikation och hur vi kan lära oss det grundläggande...
Svar
18
· Visningar
1 563
Senast: yatlah
·
E
Träning Jag skulle börja longera min unghäst men det gick inte så bra hur jag än gör så fattar hon inte att hon ska gå runt mig hon springer...
Svar
3
· Visningar
1 078
Senast: alpha
·
Y
Ridning Jag har fått en häst till, ett sto, engelskt fullblod, 3 år, bra stam, trevlig exteriör, bra psyke, toppen gångarter. Det lät bra va...
2
Svar
29
· Visningar
2 123
Senast: Shasta
·
G
Träning Funderar på att skaffa en medryttare till min häst då jag känner att jag behöver ha lite tid över för annat ca 2 dagar i veckan. Vad...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 325
Senast: vildros
·
Träning Testade att lasta själv i tisdags. Han är super snäll och går glatt in i transporten utan problem men han vill inte stanna där inne...
Svar
2
· Visningar
727
L
Träning skulle släppa ihop mitt sto å föl(1 månad) på sommarbete nu men nu har den andra fölungen som finns i stallet skadat sig och är på...
Svar
5
· Visningar
1 497
Senast: lie
·
Träning Har ett problem nu till hösten så jag måste få råd till om hur jag ska göra. Det är så att efter flera år med flera ston i stallet så...
Svar
6
· Visningar
880
Senast: LaMaya
·
X
Träning Hur "kinkiga" är ni på vädret igentligen ? Om det regnar, bara öser ner brukar ni ger er ut då ? Bara en liten fundering. . :smirk:
2 3
Svar
43
· Visningar
2 312
Senast: Evergreen
·
Träning Lägger ni upp eran riding på något spec. sätt ? T.ex. så att ni rider i ridhuset 5 dgr i veckan och rider ut varje söndag (dvs. en gång...
Svar
11
· Visningar
1 389
Senast: ylba
·
B
Träning \"hoppig\" häst... jag rider en häst som är väldigt stressad hela tiden, hon blir rädd för sin egen skugga, för blad, grus, stenar...
Svar
5
· Visningar
992
Senast: anhe
·
P
Ridning har en nordsvensk travare som jag ägt ett år...har jobbat honom värligen från grunden...(trodde jag) i dag vill han inte trava utan...
Svar
7
· Visningar
1 873
Senast: Jane_Done
·
M
Träning Skulle behöva utbyta lite tankar och ideér med ngn som verkligen är duktig på det här med NH. Har en häst som har samma problem som...
Svar
8
· Visningar
1 113
Senast: mizzemjaou
·
Träning Skillnader mellan olika \"läror\"? Inspirerad av tråden på gnägg skulle jag vilja ta upp en diskussion om skillnader filosofiskt och...
Svar
15
· Visningar
1 214
Senast: Betsy
·
S
Träning Igår skulle jag för femte året i rad ta hem en bekants häst över sommaren. Jag gjorde i ordning henne som vanligt och gjorde som vi...
Svar
8
· Visningar
873
Senast: Mithra
·
Träning Mitt sto har tendens till att kunna sparka om någon rider förbi, framförallt ponnys. Jag tycker dock att hon blivit värre nu det senaste...
Svar
9
· Visningar
1 447
Senast: Cilla
·
Träning Hur uppfostrar man dom? Min lilla hingst är nu 4½ vecka. Dom släpptes på bete för en vecka sedan tillsammans med 4 andra ston m föl. Här...
Svar
18
· Visningar
1 285
Senast: Ellem
·
L
Träning .. avlivningsmetoden? (eller vad säger man?) Jag har ju min gamla gubbe här, han är pigg och glad men man måste ju vara beredd.. usch...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 385
Senast: Dyfra
·
G
Träning Jag funderar på att låta mina kallblodstravare börja gå på lösdrift. En av dem är 25 år och min fråga lyder: Tror ni att det är ok att...
Svar
13
· Visningar
889
Senast: Gefjun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Säng
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur