Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Mitt lilla pyre har nu lite lätt börjat få en sida som hon tycker bättre om att jobba med. :o Hon är lättare att longera och böja i...
Svar
9
· Visningar
969
Senast: Mabuse
·
M
Träning tänkte bara dela med mig lite om hur det är att rida mitt sto när hon är brunstig. Inte kul. Kom därifrån nu och det gick inte så bra...
Svar
16
· Visningar
3 394
Senast: Moncan
·
Ridning vad anses det egentligen om halsförlängare/"gummiband" innom AR? Måste ju ha det för annars går han med underhals och kan inte slappna...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 641
Senast: C_L
·
M
Träning Jag behöver lite tips! Min häst är lite besvärlig att lasta. Inte så att det är jobbigt, men det stör lite. Hon går gärna upp på...
Svar
19
· Visningar
1 295
Senast: Pepito
·
Träning Jag jobbar på min sits för att få tillbaka mina finstämda hjälper, som jag hade innan stallolyckan som gav mig en ryggmärgsskada. Jag...
2
Svar
22
· Visningar
1 793
Senast: Lydia
·
C
Träning Vad tycker ni därute om att åka långt med en tvååring? Det är Stockholm-Skåne det är frågan om, 55 mil för att vara exakt. Han har åkt...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: lil-sis
·
A
Träning Häst som tvär \"snurrrar\" och är framtung mm Hästen som jag rider (Skippy) har blivit lite konstig sista tiden. Detta blir nog rätt...
Svar
8
· Visningar
1 193
Senast: saxen
·
R
Träning \"Psykträning\" Min häst kan bli lite hysterisk då hon blir lämnad ensam. Men då vi till hösten blir endast 2 hästar och jag har endast...
Svar
6
· Visningar
951
V
Träning I stallet finns det en liten ponny runt 10 år som på senare tid har börjat bråka något förfärligt. Tar man henne i grimman stegrar hon...
Svar
6
· Visningar
947
Senast: Vanaviel
·
Träning :confused: Hur märker man att en häst blivit Misshandlad? Hur märker man att en häst är pressad över sin förmåga? Kan någon svara på...
Svar
16
· Visningar
1 803
Senast: YorkWann
·
P
Träning Kan det vara lättare att lasta en svårlastad häst med träns på ? Vet att hon lastades så av de förra ägarna. Men om hästen bråkar ändå...
2
Svar
20
· Visningar
1 452
Senast: remi
·
Träning Om det regnat hela dagen och fortsätter framåt kvällen låter ni fortfarande hästarna gå ute under natten oxå eller tar ni in dem så att...
2
Svar
34
· Visningar
2 242
Senast: elbereth
·
O
Träning Jag skulle bli väldigt glad om jag kunde få tips på olika lösgörande övningar, t ex olika slags banor? Jag tycker nämligen att det är...
2
Svar
23
· Visningar
7 549
Senast: Yrja
·
C
Träning En god vän till mej ställde en fråga till mej för någon dag sedan.. Inom NH så vill vi ju att Människan - jag - ska vara flock ledare...
Svar
6
· Visningar
1 872
H
Träning Kan man få bort det på något sätt? :p Min systers skötponny bockar när man galopperar ute. Finns det nått man kan göra?
Svar
12
· Visningar
1 074
Senast: AtletShipping
·
Träning Med stökig lite ponny ;) Tror jag gör rätt men frågar ändå för att se om ngn har andra tips. Stoet är 2 och ska visas på lördag...
Svar
8
· Visningar
909
Träning Är jag knäpp som låter min häst gå ute inatt, även om den andra ägaren tar in sina? Min trivs bäst ute, även i regn. Han ville heller...
Svar
11
· Visningar
953
Senast: Yrja
·
Träning Är det någon här som rider i repgrimma, även ute och vid hoppning? Hur går det? / Zofia.
Svar
13
· Visningar
1 265
Senast: paradox
·
Träning Jag satt för ett litet tag sen och läste ett nummer av Hästmagazinet. Fastnade i en artikel som handlade om just Säkerheten vid all...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 881
Senast: ika77
·
K
Träning Jag läste nånstans att hingstar mår bäst av att bara ha EN ägare/ryttare! (Dvs inte ha medryttare tex.) Stämmer detta?!! (Jag minns inte...
Svar
13
· Visningar
1 071
Senast: Mithra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Säng
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur