Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning finns det nåt bra sätt/träning för att banta sin häst??
Svar
18
· Visningar
1 937
G
Träning Ja vad gör man...? d är inte så att hon sparkar vid fodring, utan med jämna mellanrum var 5:e minut... spelar ingen roll vilken häst...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 869
Senast: Izadora
·
Träning Scenariot är följande: Du går ur hästen box, stänger boxdörren efter dig och går och pratar med några stallkompisar, och vänder...
2
Svar
31
· Visningar
2 127
Senast: Izadora
·
M
Träning Min Kallblodstravare tycker inte om att åka transport. Han går alltid rakt in och backar lugnt ut när vi ska lasta ut. Dock står han och...
Svar
16
· Visningar
1 001
C
Träning Om du fick välja den viktigaste delen av din häst som du rider just nu, vilken blir det då? Ett bakben? Huvudet? Geisten? Magen? Ryggen?
Svar
16
· Visningar
1 348
Senast: tjenixen
·
N
Träning Vi körde lite lastträning idag... och då satte sig kompisens häst helt ner i transporten när vi körde en liten sväng. Kompisen sa att...
Svar
9
· Visningar
953
Senast: Farouk
·
M
Träning Min häst har fått en ful hovböld, är uppverkad i sulan och bandagerad ända upp till framknä, ett bandage som absolut inte får bli blött...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: Weine
·
A
Ridning I den senere tid har jeg sett noen oppvisninger og bilder tatt fra oppvisninger gjort av barokkryttere. Alle har veldig store kjoler som...
Svar
7
· Visningar
1 225
Senast: Vimsan
·
Träning *vet inte om tråden ligger på rätt ställe* någon som vet om detta går? Har ett sto och en valack som är mina och dom går bra, men en...
Svar
5
· Visningar
1 645
Senast: Görel
·
L
Träning Jag var med om en väldigt tråkig händelse igår. Åkte trettio mil för att hämta hem min nya häst var överlycklig. Men när allting är...
Svar
18
· Visningar
1 481
Senast: stranger
·
Träning Jag har ett sexårigt sto som jag inte har ridit i form tidigare, eftersom hon har cystor i bakknäna och jag var rädd att hon skulle få...
Svar
14
· Visningar
1 332
Senast: havreflinga
·
Z
Träning När man gosar och kliar mitt föl så kan hon efter ett tag vända sig om och kicka mot en. Det är helt på lek och inget aggressivt eller...
Svar
19
· Visningar
1 321
Senast: stally
·
C
Träning Känner mig mer än lätt upprörd och vill gärna höra era åsikter på buke med anledning av följande. En lokal ridskola bestämde sig i...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 201
Senast: litania
·
C
Träning Min ponny är skadad så han står i en rätt så liten hage. Den är så stor att han kan springa lite i den men han får igentligen inte...
Svar
14
· Visningar
997
·
Träning Hur ska jag träna min häst att inte vara så rädd om bakkroppen? Hovis får med nöd och näppe ta tag i bakbenen och sko, själva...
Svar
6
· Visningar
1 243
·
A
Träning Hur i h*****e ska det gå att tvätta "juvret", plocka bort fästingar och raka hästen under magen när hon är så fruktansvärt kittlig så...
Svar
6
· Visningar
1 891
·
A
Träning Har en pigg och glad D-ponny på 15 år, som jag haft i ett år. Hur länge kan man "hårdträna" en häst? Jag vill kunna rida henne så länge...
Svar
12
· Visningar
1 014
Senast: FrittePower
·
Ridning Vi har ÄNTLIGEN fått bredband här på bonnvischan, så nu vill jag kolla på roliga filmsnuttar. Länkar mottages tacksamt!
Svar
3
· Visningar
1 258
Senast: psychogrrl
·
S
Träning hejsan! nu är det så att vi går i planer på att skaffa oss en egen häst (2). vilken tror du hade passa mig bäst? jag kan rida, men man...
2
Svar
24
· Visningar
2 058
Senast: hanoirocks
·
M
Träning Kanske ligger på fel ställe men efter att ha läst ngra trådar om fb så blir jag nyfiken och undrar om era egna erfarenheter. Upplever ni...
Svar
12
· Visningar
1 795
Senast: Lady_D
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama