Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning Är det någon som har några förslag på stall att göra utomlandspraktik på? tacksam för alla förslag... Tack på förhand! //Lina
Svar
1
· Visningar
750
Senast: Melli
·
Ridning Vad menar DU när du säger att du tränar AR? Har läst ett antal inlägg där olika personer skriver att de tränar AR. Men det känns som...
Svar
8
· Visningar
1 199
Senast: true_blue
·
S
Ridning Ville bara säga att om ni har möjlighet att se denna Gala som kommer till Stockholm, Göteborg och Malmö så se den! Helt fantastisk show...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: tottenham
·
Träning hon har i 7 år gått på lösdrift nere i skåne vad vi vet.. utan att ridas in... hanterad är hon väldigt mycket men hon har alltid fått...
Svar
11
· Visningar
1 358
Senast: LadySara
·
M
Träning Hejsan! ska få hem en shettis på söndag antagligen, ska åka o kolla på den iaf.. och antagligen även ta med den hem.. Och nu undrar jag...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: Carolrita
·
E
Ridning vart finns FAQ\'n?? jag kan bara inte hitta den :confused: Någon hade skrivit i nåt inlägg; men jag hittar den inte där? den översta...
Svar
5
· Visningar
825
Senast: EmMmY
·
O
Träning Ponnyn jag rider nu vill inte gärna ta och söka stöd på vänster tygeln, ska jag ställa honom så gör han det snällt, men han ger som...
Svar
11
· Visningar
820
Senast: oasen
·
S
Ridning Nu kom jag på en ny spinn-off appropå tråden "Vad är jag inne på? (ridsätt)". För att inte dra iväg även denna tråden i fördärvet så...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 897
Senast: Whirlie
·
Träning Lägger in detta här eftersom det handlar om etologi och etologi har en stor del av NH. Är det nån mer än jag som erfarit att andra...
Svar
6
· Visningar
964
Senast: MissEwing
·
G
Träning Skulle bli jättetacksam över att få lite tips hur man kan träna pållan så att hon blir säkrare och lugnare över saker som händer bakom...
Svar
4
· Visningar
838
Senast: Gefjun
·
Träning Tips och råd önskas! Mitt sto är otrolig att rida, rent fantastisk faktiskt, MEN bara när hon själv vill, för att uppleva ett sådant...
Svar
10
· Visningar
1 205
Senast: Mona
·
Träning Vilka har varit era hittills mest konstiga lösningar på problem? Jag har haft "problem" med att min häst inte vill stå stilla när jag...
Svar
12
· Visningar
1 223
Senast: Mona
·
Träning Jag har jobbat mycket och inte orkat komma igång med markträningen, plus att jag inte direkt är inspirerad :smirk: Fast jag tror inte...
Svar
1
· Visningar
790
Senast: ika77
·
Träning Om en häst går i korrekt form, ska den bibehålla balansen och hålla kvar nacken, ryggen och bakbenen om man släpper efter på tyglarna...
Svar
18
· Visningar
1 099
Senast: Djurjouren
·
C
Ridning Nu känns det som om det tagit stopp, min sits är samma som den var för ett år sedan :crazy: Behöver tips man kan göra för att träna upp...
Svar
17
· Visningar
1 435
Senast: concierge
·
P
Träning 1. Hur värmer ni upp era hästar inför ett dressyrpass? 2. Hur länge värmer ni upp er/era häst/hästar?
Svar
10
· Visningar
1 192
Senast: Gilan
·
Träning Jag och min nordsvensk har bytt stall ofta pga att vi inte riktigt passat in. Får ofta höra elaka kommentarer om att nordsvenskar inte...
Svar
8
· Visningar
1 360
Senast: MoonFlight
·
G
Ridning Igår fick jag och en polare en liten inblick av den akademiska ridkonsten. När vi träffade 2 människor som ridit detta länge. Först...
Svar
7
· Visningar
1 336
Senast: Gilan
·
O
Ridning Ny kommer jag men en som säkert väldigt många här inne tycker är en dum och korkad fråga. Men jag vill väldigt gärna veta. Vad är AR och...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: overtyre
·
Träning e det inte så att man ska både rida och gå med häst på höger sida av en trafikerad väg?? :confused:
Svar
7
· Visningar
816
Senast: ika77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama