Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning Släppte mina hästar på bete idag, när jag skulle hämta in dem på kvällen regnade det som bara den! Jag hade en chock-orange ragnkappa på...
Svar
11
· Visningar
1 082
Senast: stally
·
Träning vad ska jag göra egentligen? snart kommer han bli sjuk känns det som. frågan kommer längre ner efter mitt klagande ;) det bara regnar o...
Svar
6
· Visningar
1 057
Senast: Bimbolina
·
S
Träning För några månader sedan köpte min syster ett 5-årigt fullblod som hon skulle ha till hoppning och lättare fälttävlan. Så här i efterhand...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 933
Senast: realist
·
M
Ridning Hur är efterfrågan på foderhäst bland ryttare inom AR? Man vill kanske ha en häst som man vet att man inte blir av med när man tränat...
Svar
4
· Visningar
955
Senast: Majen
·
C
Ridning Jag har börjat träna för en tjej som har en egen ridstil. Hon börjar med att få hästen att böja- och ställa igenom sig. Jag tyckte detta...
Svar
12
· Visningar
1 261
Ä
Träning Har ett 7 veckor gammalt hingstföl som förut var social o kom fram i hagen och lät sig tas, men nu går han undan. i stallet är det inga...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: Welsh
·
P
Träning Är det bra att tömmköra en ung ponny ? Och kan försöka förklara hur man gör ? :love: :confused: :rofl: :banana:
Svar
5
· Visningar
1 189
Senast: Luff
·
Träning Ska förhoppningsvis titta på ett sto på söndag som verkar toppen, men jag har en unghingst här hemma (stoet är 165 cm och unghingsten är...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: arabia
·
Träning Hur gör ni när ni transporterar era hästar? Skyddat eller oskyddat? Jag skulle aldrig åka utan transportskydd. Tycker risken är för...
2
Svar
30
· Visningar
3 158
Senast: Centaur
·
Ridning Är era hästar feta? :)
Svar
17
· Visningar
1 400
Senast: susen87
·
Träning Vad gör man om man blir rädd så fort hästen har lite frammåtbjudning. Jag är 24 år, har ridit i 15 år, tränar dressyr på LA/MSV nivå men...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 652
Senast: keramin
·
P
Träning ´när man läser om olika slaktmetoder så skriver många att dom skulle göra si eller så för att slippa allt blod hemma. Jag tycker att...
Svar
14
· Visningar
1 222
Senast: kopparberg
·
E
Träning Idag ska min kompis eventuellt följa med mej till stallet och få rida lite på medryttarhästen :p Jag tänkte att hon kanske får rida ute...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Sirisiri
·
Träning Min pålla (eller snart min då) nblir helt galen i stallet när hon börjar brunsta. Hon slår i golvet med framhovarna, trycker nästan upp...
Svar
5
· Visningar
989
Senast: breccia
·
P
Träning Pratade med en bekant och hon sa att uppfödaren till hennes hbl hade vant av hennes häst helt och hållet vid 3 månaders tid och sålde...
2
Svar
26
· Visningar
2 239
Senast: prince77
·
F
Träning \"Avlivning\" med bultpistol... Läste en artikel om det, och fick då uppfattningen att hästens kropp 'MÅSTE' tas om hand och skickas...
Svar
6
· Visningar
2 754
Träning Har lagt detta inlägg även på hästhantering men eftersom jag antar att jag kommer få en del svar här som har lite annan inriktning än de...
Svar
18
· Visningar
3 846
Senast: Lalle
·
Träning Pållen har på senaste tiden slutat lyssna när jag ber honom om halt. Det enda svar jag får är att han skiter i det, gapar och bara går...
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: Immer
·
T
Träning Hur tycker ni?Jag har lite svårt för detta. Ibland får min häst käka lite gräs och ibland inte när vi bara står still efter en promenad...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: Rockyn
·
Träning Har också en närbesläktad liten klifråga... Mitt sto är extra fnattsugen när hon är dräktig av någon anledning och när jag kelar och...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: Rockyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Random bildtråd med text V
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark

Hund, Katt, Andra Djur