Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Ridning Blir snart ägare till en Pre- hingst från Frankrike. "Vild" så att säga. 4 år gammal. Det blir min första unghäst... Ska bli hur kul och...
Svar
17
· Visningar
1 639
Senast: psychogrrl
·
Träning Jag vill ha ett nytt rep att träna med, gillar inte det jag har nu, och tänkte höra med er andra vad ni har för några och vart ni har...
Svar
15
· Visningar
3 040
Senast: Agraff
·
C
Träning Hej! Jag har just börjat rida på stora hästar efter en lång tid på ponny. HAR aldrig varit rädd eller osäker i mitt umgänge med hästar...
Svar
8
· Visningar
964
Senast: cotton
·
P
Träning Fölet som nu är 11 dagar accepterar grimman och lyfter så fint på hovarna och är väldigt tillgiven men när man försöker leda fram så får...
Svar
8
· Visningar
4 263
Senast: Mitrolle
·
Träning Där jag har min häst nu så finns det en volt med staket runt om som används till löslongering. Jag tror den är ungefär 10 m i diameter...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: eldione
·
Ridning Har just fått höra av en vän som rider för en tränare i AR att de inte tränar kondition med sin häst längre för att instruktören har...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 141
Senast: Jessica
·
R
Träning Jag och min familj har hyrt en häst nu under sommaren och innan vi skulle hyra den så har vi varit och ridit den nån gång i månaden...
Svar
12
· Visningar
1 051
Senast: Sirisiri
·
A
Träning Häromdagen hyrde jag hästtransport för att miljöträna lite med min tvååring. Jag backade in transporten i hagen och hade grinden mellan...
Svar
4
· Visningar
973
Senast: Mirre
·
S
Träning Har tidigare lagt in en tråd angående denna häst under "Hästhantering". Min syster har för ungefär två månader sedan köpt ett...
Svar
5
· Visningar
827
Senast: Mitrolle
·
M
Träning Många hästar har ju svårt att stå stilla tex vid uppsittning. Så jag skulle vilja höra hur ni gick tillväga när ni lärde era hästar stå...
Svar
17
· Visningar
1 343
Senast: Rattfylla
·
C
Träning Min kompis brukar leda ut och in en 3- åring valack som är jätte snäll och mkt mysig. En gång då jag var med ( första gången jag var...
Svar
2
· Visningar
1 126
Senast: __chantea__
·
Ridning lodrät sits - \"hoppsadelssits\" Jag har funderat lite på hur man inverkar i en hoppsadel. Sitsen blir ju då väldigt annorlunda än den...
Svar
1
· Visningar
1 034
Senast: space_cowgirl
·
Träning Någon som vet ett bra tips på att bygga halsmuskler på en travare? (Han har aldrig haft någon underhals överhuvudtaget inte ens när han...
Svar
12
· Visningar
8 894
Träning Jag har genom de sju åren som jag ägt min häst flyttat henne till olika stall ett ANTAL ggr... har tappat räkningen... Dels för att jag...
Svar
19
· Visningar
2 693
Senast: vippan
·
Träning jag har en unghäst på 5 år, som efter tandbytning i höstas varit lite klurig att få i form. nu har det släppt nästan helt iaf, och han...
Svar
11
· Visningar
1 059
Senast: beauspirit
·
Ridning Jag har ett varmblod jag har gjort lite av varje med. Hoppat, ridit engelsk dressyr på och tränat western. Men nu ska jag tillbaka till...
2
Svar
22
· Visningar
2 097
Senast: miranda
·
M
Ridning När man böjer hästen och den "klicka till" och hittar böjning och form och innertyglen blir slakare vill man då att de ska ta stöd på...
Svar
3
· Visningar
976
Senast: montgomery
·
Träning Har sedan 1½ vecka ett shettissto hemma. Hon är snäll och trevlig, dock lite nafsig när man har henne i grimma. I hagen är hon svår att...
Svar
8
· Visningar
881
A
Träning Nu vet jag inte om jag skriver i rätt "fack" men provar ändå... Det är så att jag har en häst som har en ostyrig man som gärna lägger...
Svar
14
· Visningar
1 262
Senast: linzan
·
F
Träning varför gör de så?.. har sett en av mina kompisars hästar göra så ett antal ggr?.. är det brist på något?
Svar
10
· Visningar
5 391
Senast: Natascha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama