Ersätta apelsinjuice

MidnightSoul

Trådstartare
Jag brukar dricka ett glas apelsinjuice på eftermiddagen på jobbet. Tycker jag får en liten "kick" av att apelsinjuicen är lite sur. Men med tanke på hur dyr juice har börjat bli funderar jag på om det finns något vettigt jag kan ersätta den med?

Jag som gärna undviker socker dricker vatten med en flisa C-vitamin brus i.
En tablett innehåller 1 g C-vitamin och dagsbehovet är runt 100 mg.
Det blir 10 bitar och en tablett räcker i 10 dagar.
Man skall egentligen inte överdosera C-vitamin för njurarnas skull.

Jag brukar dricka ett glas apelsinjuice på eftermiddagen på jobbet. Tycker jag får en liten "kick" av att apelsinjuicen är lite sur. Men med tanke på hur dyr juice har börjat bli funderar jag på om det finns något vettigt jag kan ersätta den med?
Är det "vanlig" eller koncentrat? Det kanske annars är ett alternativ att byta till?

Det kanske känns lite ledset i jämförelse men citronvatten? Du kan ha en sån glasflaska med citronjuice i jobbkylen så är det lätt att göra och göra efter smak.
Skulle också tipsa om det. Annars fick jag en flaska saft Fun Lemon i senaste Smakboxen. Den är förvånansvärd god faktiskt, jag som annars har lite svårt för vatten och citron. Man kanske kan börja med den som ett steg att vänja in sig på vanligt citronvatten.

Kolsyrat vatten är surt. Om det är billigare än apelsinjuice beror på vilken apelsinjuice och vilket kolsyrat vatten man väljer.

1732119891741.webp

Jag som gärna undviker socker dricker vatten med en flisa C-vitamin brus i.
En tablett innehåller 1 g C-vitamin och dagsbehovet är runt 100 mg.
Det blir 10 bitar och en tablett räcker i 10 dagar.
Man skall egentligen inte överdosera C-vitamin för njurarnas skull.
Är det såna där vitamin brus du delar å har i?

Jag dricker denna istället för ”riktig” juice på morgonen. Främst för att jag inte vill dricka onödigt socker och onödiga kalorier till frukost. Kostar ca 19kr för en liter, finns på Coop och Ica. Från märket Njie. Den är riktigt syrlig och uppfriskande.
1732122388049.webp

Bor du i villa så plantera några äppelträd. Helt sjukt vad mycket äpplen bara ett träd kan producera!
Dessutom många som skänker bort äpplen när det är ett riktigt äppelår.

Annars så lite citron i vatten bara?

Liknande trådar

Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 681
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
597
Senast: Myzan87
·
Mat Då jag flyttat och inte längre har en riktig spis funderar jag på att testa risgrynsgröt på tub. Problemet är att jag verkligen avskyr...
Svar
14
· Visningar
636
Senast: ufot
·
Mat Jag har ramlat av hästen och kommer under en längre tid enbart ha en arm att göra saker med. Vill hjälpa till så mycket jag kan hemma...
2
Svar
22
· Visningar
947
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel