Matlagning med en hand?

Det är superkrångligt till en början men jag lovar att du vänjer dig.
Bröt höger handled för 1,5 år sen och var sjukskriven i tre månader, ett par månader efter det opererade jag karpaltunnelsyndrom, också höger.

Från att ha varit dominant högerhänt gör jag fortfarande vissa saker med vänster nu.

Prova dej fram bara, man hittar vägar om man är kreativ.

Endel saker måste man ha två händer för. Eller iaf hålla emot på, hyvla ost tex, eller skära med kniv utan att hålla fast köttbiten med gaffeln....

Men
Exakt allt man kan ha bara en hand till klarar man med fel hand. 😎

Koka pasta(eller vad det nu är som måste hällas av) i gryta med ett handtag och inte kastrull med två öron. Ställ durkslaget i vasken och häl i pastan. Svårare än så gör man det inte.

Falukorv är enkelt att skära utan att hålla fast med andra handen.
Bacon, köpfärdighackat/tärnad.
Kyckling likaså- köp färdig bara att värma. Finns i alla former.
Köttbullar, biffar etc finns färdigstekta.
Skivad ost finns att köpa och är guld om man som jag äter mycket ost på smörgås.

Köpte mycket varmakoppen och liknande (finns samma men med nudlar/pasta etc) som är goda och enkla.

Prova dej fram bara, man hittar vägar om man är kreativ.

Endel saker måste man ha två händer för. Eller iaf hålla emot på, hyvla ost tex, eller skära med kniv utan att hålla fast köttbiten med gaffeln....

Men
Exakt allt man kan ha bara en hand till klarar man med fel hand. 😎

Koka pasta(eller vad det nu är som måste hällas av) i gryta med ett handtag och inte kastrull med två öron. Ställ durkslaget i vasken och häl i pastan. Svårare än så gör man det inte.

Falukorv är enkelt att skära utan att hålla fast med andra handen.
Bacon, köpfärdighackat/tärnad.
Kyckling likaså- köp färdig bara att värma. Finns i alla former.
Köttbullar, biffar etc finns färdigstekta.
Skivad ost finns att köpa och är guld om man som jag äter mycket ost på smörgås.

Köpte mycket varmakoppen och liknande (finns samma men med nudlar/pasta etc) som är goda och enkla.
Till köttbiten använder man 2 gafflar, en för maten o en för att gaffla i köttbiten o bita av bit för bit.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 645
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 223
Senast: Jahaja
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 877
Senast: Enya
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama