Vegetariska helfabrikat - vilka är bra?

Jag tycker Felix vegetariska schnitzel gjord av couscous är väldigt god.

Vad gäller Ikeas bollar så förväxla inte plantbollarna med grönsaksbollarna. Jag tycker om plantbollarna, jag gillar inte alls grönsaksbollarna.

Vad gäller Ikeas bollar så förväxla inte plantbollarna med grönsaksbollarna. Jag tycker om plantbollarna, jag gillar inte alls grönsaksbollarna.
Åh det har jag med gjort 🙈 och grönsaksbollarna faller inte heller mig i smaken. Fattar inte varför båda heter samma sak.

Du har redan fått bra tips. Schnitzel tycker jag finns väldigt goda veg alternativ. Antingen utan krusiduller eller ost. Tror det var Quorns Schnitzel med Emmentalerost som jag ofta glatt åt förut när jag kom hem sent från stallet och ville ha ngt kvickt.

Pärssons pålägg, helst den med tomat/basilika, men paprika funkar också!
Anammas vergofärs.
Dafgårds köttfria köttbullar.
Oumph crispy buffalo tenders
Anammas vegoburgare
Max real green burger

Är sånt jag alltid har hemma :)
Har nyss köpt Felix växtbaserade nuggets på couscous, men inte hunnit testa ännu, vet inte riktigt vad jag ska äta till 😁

Här kommer en liten lista med lite kommentarer.

*Quorn chiqin pålägg
*Leif Mannerströms vegobullar
*Hälsans kök filet pieces-funkar i allt från grytor till pastasås. Krydda bara lite mer än om du hade använt kyckling
*Scans vegokorvar- oslagbara gällande konsistens och skinn. Maken har under många år provat sig genom marknadens utbud på veg.korv och denna är vinnaren. *Anammas korv i samarbete med jävligt gott-gustav är också väldigt bra men så dyra att man baxnar.
*Edgy veggie seitan block- marinera med bbq-sås och grilla. Får stekyta och tuggmostånd liknande kött. Har frälst många köttfantaster i vår närhet, även några mer svårflörtade.

Så många bra tips! Jag är så feg men hade velat ha korv och nuggets i frysen, nu ska jag våga prova!

Jag gillar quorn både bitar och filé och använder bara rakt av istället för kyckling i grytor. Deras pyttipanna och schnitzlar gillar jag också.

IKEAs vegetariska korvar är väldigt goda, passar perfekt i bröd. Är man nyfiken innan man köper en påse kan man köpa en korv med bröd på ikea, det är de vegokorvarna där man köper.

Som motpol till de andra måste jag då säga att jag tycker (ikeas) grönsaksbollar är okej, men för smaklösa, däremot plantbollarna tycker jag är vidriga, de har en konstig, unken smak som jag upplever att vissa sojaprodukter kan få.

Vill annars tipsa om både grillost och kikärtor som man enkelt kan ha istället för kött i en gryta t.ex. ICAS Tikka masala-sås på burk är väldigt god och det går precis lika bra med kikärtor i som med kyckling. Säkert tofu, grillost eller paneer också.

• Gilla
Reactions: Sel
Som motpol till de andra måste jag då säga att jag tycker (ikeas) grönsaksbollar är okej, men för smaklösa, däremot plantbollarna tycker jag är vidriga, de har en konstig, unken smak som jag upplever att vissa sojaprodukter kan få.
Instämmer när det gäller plantbollarna. Kommer försöka äta upp påsen jag köpte, men de kommer aldrig köpas igen! Grönsaksbollarna är okej, men där gillar jag nog Ica's grönsaksbollar bättre:

1732219396812.webp

Jag gillar också Garants grönkålsbiffar. Är inget fan av grönkål men de här är goda och har bra tuggmotstånd.

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 722
Samhälle Var snäll och beskriv djurindustrin tack? Har du besökt en djurindustri? Vilken då? Hur ser sådan ut? Vill du stödja nedhuggen...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
7 749
Senast: Nahar
·
Mat Känner att vi måste börja äta bättre här hemma och tänkte införa mer vegetarisk mat. Men har dålig koll på vad man kan göra, yngsta...
Svar
3
· Visningar
576
Senast: Mirre
·
Katthälsa Min ungerska hittekatt är 13 år gammal nu. Kastrerad sedan 6 månaders ålder. Frisk förutom en atopisk dermatit, som hon får kortison...
Svar
11
· Visningar
2 063
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Valp 2025