Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja den är en stapelvara här! Så godFörresten, Felix veggie krögarpytt är toppengod också!
Har nyss köpt Felix växtbaserade nuggets på couscous, men inte hunnit testa ännu, vet inte riktigt vad jag ska äta till
Det mesta med Oumph är bra tycker jag. Bra konsistens och smak.Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två sakerna tillsammans, gör att vegetariska helfabrikat kan vara intressanta för oss. Inte så att vi enbart vill äta sådant, men i bland är det just det snabba och enkla som lockar mest.
I dagsläget köper vi i bland korv från Peas Of Heaven, och vegobullar från Anamma. Jag tycker att de är helt okej, men jag är ju inte så van med alla olika vego-produkter som finns och kan därför inte riktigt uttala mig om hur bra de är. Finns det bättre korv och vegobullar att testa? Det bör ha en "snäll" smak, d. v. s. inte för kryddig korv eller så.
Utöver korv och vegobullar, har ni några favoriter som är snabba att bara slänga i stekpannan eller ugnen för att ha middagen klar snabbt? Finns det bra vegofärs? "Skinka" eller liknande, som pålägg, på pizza, i sallader o. s. v.? "Bacon"? Nuggets?
Givetvis finns det mycket bra mat som är vegetarisk redan från början också. Just nu är det dock inte sådant jag funderar på, utan just sådant där "kött-substitut".
Finns VegMe igen? De hade färdigrätter förut men ”tappade” fabriken och hittade ingen ny så alla produkter försvann från handeln. Deras vegobullar med potatismos var jättegoda. Tror de hade vegostroganoff med ris också. Även den jättegod.VegMe's vegobullar tycker jag är de allra godaste vegobullarna om man inte orkar göra dem själv.
Japp, jag får ont i magen av quorn, tyvärr.Det mesta med Oumph är bra tycker jag. Bra konsistens och smak.
Annars Hälsans kök eller Anamma.
Personligen undviker jag Quorn då det består av ett svampprotein som man kan vara känslig mot.
Åh, nej det gör de nog inte. Det var länge sen jag såg dem i butik, tänkte inte på det. Så synd! </3Finns VegMe igen? De hade färdigrätter förut men ”tappade” fabriken och hittade ingen ny så alla produkter försvann från handeln. Deras vegobullar med potatismos var jättegoda. Tror de hade vegostroganoff med ris också. Även den jättegod.
Apropå känslighet - vet du vad Oumph är gjort av? Både dottern och jag tyckte att första halva portionen ungefär var jättegott - och sen infann sig akut illamående som fanns kvar i flera timmar. Och jag har provat någon ytterligare gång med samma resultat så nu undviker jag det. Synd, eftersom jag gillade smak o konsistens (till en början)!Det mesta med Oumph är bra tycker jag. Bra konsistens och smak.
Annars Hälsans kök eller Anamma.
Personligen undviker jag Quorn då det består av ett svampprotein som man kan vara känslig mot.
Sojaprotein och kryddor.Apropå känslighet - vet du vad Oumph är gjort av? Både dottern och jag tyckte att första halva portionen ungefär var jättegott - och sen infann sig akut illamående som fanns kvar i flera timmar. Och jag har provat någon ytterligare gång med samma resultat så nu undviker jag det. Synd, eftersom jag gillade smak o konsistens (till en början)!
Vad märkligt! Det är gjort av samma protein som tex Hälsans kök mm. Kanske någon krydda ni är känsliga mot?Apropå känslighet - vet du vad Oumph är gjort av? Både dottern och jag tyckte att första halva portionen ungefär var jättegott - och sen infann sig akut illamående som fanns kvar i flera timmar. Och jag har provat någon ytterligare gång med samma resultat så nu undviker jag det. Synd, eftersom jag gillade smak o konsistens (till en början)!
Många reagerar på sojaprodukter. Jag får samma symtom som jag (som laktosintolerant) får av laktos.Vad märkligt! Det är gjort av samma protein som tex Hälsans kök mm. Kanske någon
krydda ni är känsliga mot?