Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Är på väg att ev få in en häst i stallet som har mkh på ca 1,70... Stod i stallet idag och funderade på takhöjden, var tvungen att ta...
Svar
18
· Visningar
1 808
Senast: grimman
·
Ridning Jaha, vi har hittat ett fält! Med ett staket oxå;) Då vi har fått ngt emot ridbanan som grannen erbjuder vistades vi där härom dagen...
Svar
2
· Visningar
794
Ridning okej, jag vill börja med att säga att jag vet att de flesta här säger att inom barocken så spelar det absolut ingen roll vad man har för...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 356
Senast: Fifflan
·
Träning ..om jag kommer till john moore-campouten i en vanlig dressyrsadel?? känner inte att jag kan köpa en westernsadel bara för den veckan...
Svar
10
· Visningar
1 054
Senast: paradox
·
M
Träning :confused:jag vet att det råder delade meningar om detta och huruvida det hänger ihop med hästens syn och kroppsuppfattning mm...
2
Svar
27
· Visningar
2 601
Senast: Whirlie
·
S
Träning Om hästen har ett bra övertramp i skritten, är det ett tecken på att den har lätt för att få bakbenen under sig?
2
Svar
35
· Visningar
2 274
Senast: fio
·
R
Träning Ok eller inte ok? Nu menar jag alltså inte nerförsbacke modell slalombacke ;) Men lite lut sådär, vet inte hur jag ska förklara :crazy...
Svar
16
· Visningar
3 160
Senast: Frasseoo
·
N
Träning hej. min ettårs hingst har fått en ovana eller vad det nu är. varje gång han kommer in i boxen börjar han klia svansen / baken, och det...
Svar
16
· Visningar
959
Senast: nettan77
·
A
Träning Jag har en nordsvensk på 10 år, han är av travartypen men är inge sån när man rider. Han har muskler o kan alla gångarter bra. Har haft...
Svar
12
· Visningar
1 424
Senast: Amarant
·
Träning Hur pass mycket påverkar det hur hästen går om man tittar ner på halsen?? Ändras även övriga sitsen??
Svar
18
· Visningar
1 289
Senast: keramin
·
B
Träning Har en C-ponny som tyvärr har en väldigt dålig ovana, så fort hon inte vill något Tex jobba på rätt sätt eller lämmna sina kompisar så...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 886
Senast: Enya
·
K
Träning Jag undrar.. Har en häst som ständigt blir rädd för allt! Man kan vara ute och gå och sen plötsligt blir hon rädd för huset, trädet...
2
Svar
24
· Visningar
2 557
Senast: Kurant
·
L
Träning Jag har tänkt att åka och plugga i Ungern och jag vill ha med min häst. Har nån av er någon erfarenhet av flygresan och allt som hör...
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: psychogrrl
·
S
Träning Hej alla! Finns det någon i detta avlånga land som vet något om den Estniska Torihästen särskilt intresserad av den som kallas "sport...
Svar
17
· Visningar
4 774
·
E
Träning låter ni dom gå med långt grimskaft bakom er eller är det på sidan som gäller?
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 493
Senast: Lola_97
·
Ridning Nu har jag läst det mesta jag kan komma över här om stångbett, men jag har ändå lite funderingar som jag skulle vara tacksam om ni hade...
Svar
10
· Visningar
1 179
Senast: Inna
·
G
Träning Ofta läser jag saker som. "du måste visa hästen att det är du som är ledaren och att dte är du som bestämmer". För att i nästa sekund...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 886
Senast: Rolle
·
A
Träning Hej undrar om någon har böcker att tipsa om?Inte Dansar med hästar och det som Monty Roberts skrivit, de har jag läst. Undrar om det...
Svar
9
· Visningar
952
·
S
Ridning Hur kontrollerar ni att ni får böjning i rätt grad på era hästar, så de får bästa effekt? Har sett en del som överböjer sina hästar (och...
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: Svensson
·
4
Träning hej!!! jag måste fråga... finns det några knep för att få hästen att gå in i transporten :confused: hon går åt sidan hela tiden och...
2
Svar
20
· Visningar
1 496
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar