hur leder ni era hästar?

Jag struntar fullständigt i om du är arg eller inte... Du har redan i tidigare korkade inlägg totalt förlorat min respekt för dig som hästmänniska! :devil:

Du skriver
Hingstarna går ALLTD vid sidan.
Livsfarligt att ha en sådan bakom sig.

nettan svarar: jag har en hingst, som går bakom så jag ser inte varför detb skulle vara livsfarligt???
Du ifrågasätter nafayette som säger att det kan vara livsfarligt med en hingst bakom sig... och säger att du minsann har din hingst bakom dig... och du kan inte förstå vad som skulle vara så farligt med det??
Fattar du inte faran och ens kan jämföra din lille plutt med en halvblodshingst så är du rent sorglig! :mad:

håll dig till ditt och lägg inte näsan i blöt,vad jag skriver till andra,skriver jag till dig så kan du svara!!

oki jag fattar!! men jag e hemskt dålig på att uttrycka mig så att ALLA fattar!! JAG har MIN shettishingst BAKOM mig men det betyder ju inte att alla kan ha sin bakom sig....
jag skriver hur jag gör.fler som borde tänka på hur de skriver......... :cry:

Var faktist tvungen och kolla på din profil för jag trodde du var en fjortis. I alla fall på ditt sätt att skriva sista inlägget.
För att vara en vuxen kvinna så är du väldigt oförskämd.
Dina taskiga kommentarer läses av alla här.
Och då har alla rätt att kommentera.
Eller är det bara du som har rätt att tycka saker?

Vett och etikett är troligtvis inget du har blivit upplärd av.

AM

:( :( Å ett/två åriga varmblodshingstar har man ju DEFINITIVT inte bakom sig....huuua, då hade jag varit en död kvinna för längesen :( :(

Oftast har jag honom snett bakom mig på höger sida med ca 1 m grimskaft.
Han kan också lika gärna gå på andra sidan eller precis bredvid mig.
Fast ibland brukar han få gå först i tömkörningspositon (roligt, tycker Günther).
När både jag och sambon är ute så gillar han att gå precis mitt emellan oss. :love:
Ibland, oftast om han är lite trött så går han och snusar mulen mot min rygg eller axel. :love:
Han får avgöra lite själv hur han vill gå, men skulle jag vilja ha honom i en viss position så gör han alltid som jag ber honom om. Till exempel så stannar han aldrig för att beta om jag inte visar att det är ok.
Ibland har jag honom helt lös också. :p

huvudet vid axeln.
Spec om han är lös.
Går vi i branata backar där jag vill komma ner först såatt säga, eftersom han kan bli lite väl ivrig då så får han gå lite snett bakom

min häst går livet överallt, men när jag säger till henne så ska hon gå bakom mej, och det funkar bra för oss ;)

På skolan - Med kedjegrimskaft över eller under nosen, hästen på höger sida med frambenen brevid ens egna ben.

Hemma (min egen häst) - Olika, men låter han inte gå efter mig, eftersom man måste dra han efter ett tag då :)

Jag hade inte heller lett en hingst bakom mig. Vill ju gärna inte bli mosad av hästen..
Hade blivit *dumhets-mos* av hela mig.. :D
:rofl: :rofl: Vet hur de kan vara.
Jag har mitt sto vid högersidan. Hennes huvud vid min axel ungefär. Det tycker jag känns bra..

Jag försöker att alltid ha hästen på min högra sida.
Men bogen ungefär vid min högerarm..
..så att jag kan säga ifrån om det skulle behövas..
Men det beror självklart på vilken häst jag leder och hur väluppfostrad den är.. :cool:

Lite hur som helst :D
Ofta vill jag ha henne placerad bakom mig och då ska hon anpassa sig till mitt tempo!
Brukar ibland ha henne framför mig helt, eller på sidan!
Om hon går bakom får hon komma upp på sidan om hon skulle vilja och om jag tillåter det. Men hon ska flytta sig om jag ber om det!

Besvärliga hästar vill ja ha på sidan, snett bakom mig, men inte för långt bak! Huvudet vid mig på ett ungefär!

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 034
Träning Hej! Vad kör ni för avstånd i skritt på upphöjda bommar ? Gäller häst med ca 140 cm i mankhöjd.
Svar
2
· Visningar
286
Senast: Freazer
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
234
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama