Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Vill jättegärna ha massor av tips på övningar som jag och min häst kan göra i paddocken. Har en repgrimma, men inget rep så jag använder...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: ika77
·
C
Träning Hej! Jag har ett jätte stort problem angående en ponny. Förra sommaren hyrde jag en underbar liten C-ponny från ridskolan jag rider...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: EdisonM99
·
F
Träning Hur gör ni med hsätar som stegrar?? Hur får jag bort det?? Den stegrar inte högt utan börjar med att slänga med huvudet sen studsar den...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 045
Senast: Aultmore
·
A
Träning Jag har en shettis hingst på 2år,som inte alls är hingstig,som jag nu har låtit gå ihop med min hbl's åring,som är ett sto,hon är jätte...
Svar
14
· Visningar
1 020
Senast: snofflan
·
Ridning Ligger på hästutrustning oxå men jag vill gärna ha svar av er här som har lite koll på det här med ridkapson och stångbett osv.. Kan...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 635
P
Ridning Under hela våren har vi nu tränat intensivt med goda resultat :love: men jag börjar känna mig riktigt less på träning och nu när det i...
Svar
11
· Visningar
1 112
Senast: Druvan
·
Träning Vart går gränsen för egoism? Så många gånger har man sett själv och hört via hovslagare/veterinärer/kollegor om skräckhistorier på...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 280
Senast: ika77
·
X
Träning Min häst har blivit lastad förut men aldrig av mig... Hon är lite speciell, man får inte pressa henne alls i vissa situationer och får...
Svar
15
· Visningar
999
Senast: kopparberg
·
F
Träning Martinique blev ju misshandlad för ca 3-4 år sedan, vid lastningen, av min ridlärare. Först i fjol (sommaren -03) så började jag...
Svar
12
· Visningar
1 504
Senast: Farouk
·
B
Träning Jag har flyttat min vallack-islandshäst, Bjarki, till bete tillsammans med 2 shetlandsston. Den ena började direkt brunsta kraftigt...
Svar
6
· Visningar
899
Senast: Moniq
·
Träning av att inte bli riden på lite över en vecka?
Svar
16
· Visningar
1 302
Senast: Evergreen
·
I
Träning Ska man verkligen lägga på ett 17-årigt gammalt sto som inte har haft föl innan ??? Inte enligt mig i alla fall!! :confused:
4 5 6
Svar
111
· Visningar
6 229
Senast: raven_82
·
M
Träning vilket ben är rätt sittben :smirk:?
Svar
17
· Visningar
13 214
Senast: EmMmY
·
V
Träning är det nån som har tips på hur jag ska lära min häst att fatta vänster galopp?? hon har kunnat det får något år sen, men jag tappade...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: Possi_Katt
·
T
Träning Är det någon som har några bra tips om hur man tränar sin ponny för att den inte ska få mjölksyra så lätt? Min ponny har ganska bra...
Svar
12
· Visningar
2 938
Senast: Stopek
·
Ridning Hej det är så att min halvblods valack har haft snett bäcken ända sedan han var 10 månader då han gick omkull i hagen. undrar om det är...
2
Svar
26
· Visningar
3 384
H
Träning Hästen jag rider fattar nästan alltid vänster galopp direkt när vi är ute och rider, trots att jag fattar höger galopp så övertydligt...
Svar
13
· Visningar
4 391
Senast: Qodrofenia
·
J
Träning Hur lär man en ponny på 6 år att gå i form? Fd ägaren anser att deng ör det men i själva verkat har de tvingat ner skallen på ponnyn så...
Svar
8
· Visningar
3 338
Senast: Gilan
·
Träning Liten uppdatering. Bruksnordishingst som kom till mig Okt-03. Kastrerades ganska omgående då han var en fara både för sig själv, andra...
2
Svar
21
· Visningar
1 762
Senast: sissu
·
Träning Jag har fått en medryttare som ska rida under sommaren på en av fjordstona. Allt gick bra till en början och både hon och hästen verkade...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: Melli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama