Jag tänker inte sitta och dividera mer om detta.. Har du läst hela tråden eller bara vissa delar?
Jag har börjat tveka för när så många säger emot vad jag har hört så är t.o.m jag människa till att börja tvivla..
Jag har hört annorlunda, men bara för det så är det ju inte säkert att det jag har hört är RÄTT! Men ingen rök utan eld..
Jag trodde faktiskt att det stämde eftersom jag har hört det här på flera håll. Och vad jag svarade till Ikeline spelar väl ingen roll?! Det var mitt svar till henne..
Allting började detta med att ägaren till stoet sa till Ikeline (som f.ö har häst i samma stall..)att hon skulle betäcka stoet.
Ett fullblod av svankig sort som tydligen har/haft ryggproblem.. Inget roligt lynne att skryta med heller precis..
Och första bästa hingst som val bara för att den är "nästan gratis att betäcka med.." stoet och hingst av helt skilda raser..
Jag reagerade med orden: Men gud, ska hon verkligen betäcka henne!?
Hästen är 17 år och har aldrig haft föl tidigare..
Varför kan inte jag få reagera?
Det hade väl ändå varit annorlunda om det varit åt andra hållet.. att jag hade tagit föl på vilket "skit-sto" som helst och inte brytt mig om några som helst fysiska faktorer..Bara jag fått ett föl..
Det hade väl varit värre?
Ikeline står alltid för sina åsikter och jag står för mina. Men i detta fallet är vi av samma åsikt ..
Ovh det vet du väl: "
..man ska inte prata över huvudet på patienten..."
Så jag kan svara själv: Nej, vi är inte samma person...
Hon är några år yngre än jag och vi är totalt olika!
Däremot är hon min bästa vän!!