Köpa hus i behov av renovering?

Jag valde att lägga bud på utgångspris för att inte riskera fler visningar. Jag fick huset, det kom inga fler bud, men jag kan ju aldrig veta om jag hade kunnat få det för lägre.

Dock tycker min sambo att vi ska vänta tills mäklaren hör av sig. Jag tycker tvärt om att man bara ska ringa å lägga sitt bud än att vänta ut de?
Varför vänta? Man budar väl på de hus man vill ha utan att mäklaren ska ge sin tillåtelse. Jag har varit på ett antal visningar där mäklaren aldrig hört av sig utan huset plötsligt bara är sålt, till utgångspris utan vidare budgivning.

Min sambo ville vänta tills idag då han vill kunna ge ett lägre pris än utgångspris iomed de inte fått några andra bud. Så får vi se. Jag blir stressad av att behöva vänta :)

Min sambo ville vänta tills idag då han vill kunna ge ett lägre pris än utgångspris iomed de inte fått några andra bud. Så får vi se. Jag blir stressad av att behöva vänta :)
Fast det kan man ju göra ändå. Är det någon som bjuder högre får man ju bjuda över om man ändå är intresserad.
Alla gör som de vill men risken med den approachen är att man missar ett hus man vill ha för att det helt enkelt är sålt.

Vi prata med mäklaren igår kväll inga bud har kommit in. Vi ska ge bud idag vid 8 ska jag ringa. Min sambo vill ge ett bud på 1,5 de är ute för 1,795. Jag kan tycka de är lite för skamligt. Att isåfall bjuda 1,550 och se vad de säger?

Håller tummarna!
Kommer ihåg att jag hoppade till så fort telefonen pep under den där tiden :p
Ja jag har en klump i magen och hoppas inte säljarna blir sura över vårt skambud! Haha men vi är ju öppna för diskussion och vill ha ett motbud. Vi kan ge utgångspriset om de hade krävt de. Men kontaktar mäklarna säljarna direkt när budet är lagt eller kan säljaren själv se via den budgivningsappen att ett bud är lagt?

Ja jag har en klump i magen och hoppas inte säljarna blir sura över vårt skambud! Haha men vi är ju öppna för diskussion och vill ha ett motbud. Vi kan ge utgångspriset om de hade krävt de. Men kontaktar mäklarna säljarna direkt när budet är lagt eller kan säljaren själv se via den budgivningsappen att ett bud är lagt?
Äsch, det är väl inget alls konstigt att första budet ligger under. Det ser man ju hela tiden tycker jag.

Jag har aldrig sålt hus så jag vet inte hur säljaren ser.

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 153
Senast: QueenLilith
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 918
Juridik & Ekonomi Helt ny i detta i kombination med dåligt tålamod. Bor på mindre ort, mer eller mindre inga hus det senaste året har sålts för över...
Svar
4
· Visningar
1 148
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Jag håller på att leta hus och har nyligen också sålt ett hus och har därför börjat fundera på det här med att ha en koppling till den...
Svar
10
· Visningar
1 226
Senast: Nemo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024