Köpa hus i behov av renovering?

Har jag inte kollat men de brukar väl inte va poppis? Mäklaren vill väl oftast ha

Dock är de svårt för oss att veta vad huset är värt om man förlorar på de eller inte. Man måste ju isåfall lägga ett bud över utgångspris. Fick frågeställningen mejlat och fönster behöver bytas på ovanvåningen och är lite fukt i källaren.
Nej det fungerar utmärkt att lägga ett bud under utgångspris ändå. Marknaden är svår nu. Det är väldigt många hus som säljs under utgångspris.

Dock är detta huset lägre i pris så vi kan vara med längre i en budgivning denna gång. Skulle budgivningen gå upp 25 % så klarar vår budget de.

Aha jag har märkt tvärt om här i Skåne. Alla priser har gått upp..
När jag kollar på hemnet över Skåne län så har verkligen de flesta gått ner i pris. Kollar du på något speciellt populärt område eller så?

Första sidan, 50 objekt, 8 stycken av dem hade gått upp i pris. Så det känns som att det stämmer för Skåne med? Men kollar du på något jättepopulärt område så kan det givetvis vara helt annorlunda.

När jag kollar på hemnet över Skåne län så har verkligen de flesta gått ner i pris. Kollar du på något speciellt populärt område eller så?

Första sidan, 50 objekt, 8 stycken av dem hade gått upp i pris. Så det känns som att det stämmer för Skåne med? Men kollar du på något jättepopulärt område så kan det givetvis vara helt annorlunda.
Nja Hörby, Höör området kollar vi kring. https://www.hemnet.se/salda/gard-5rum-horby-kommun-gummastorp-1236-7766184519356770129 det var detta vi tittade på som gick upp 25 % . Nya ligger kring samma område men inte lika mycket mark. så kanske var skogen som gjorde priset gick upp så pass mycket.

Men vi går på visning och chansar på att budgivningen inte är lika svår som sist att vi har en chans denna gång :)

Nja Hörby, Höör området kollar vi kring. https://www.hemnet.se/salda/gard-5rum-horby-kommun-gummastorp-1236-7766184519356770129 det var detta vi tittade på som gick upp 25 % . Nya ligger kring samma område men inte lika mycket mark. så kanske var skogen som gjorde priset gick upp så pass mycket.

Men vi går på visning och chansar på att budgivningen inte är lika svår som sist att vi har en chans denna gång :)
Ah, jag missade att det var en liten gård du letade efter. Ja men det verkar ändå ovanligt att priset går upp så pass, även om det i grunden är rätt högt pris på smågårdar.

Har jag inte kollat men de brukar väl inte va poppis? Mäklaren vill väl oftast ha

Dock är de svårt för oss att veta vad huset är värt om man förlorar på de eller inte. Man måste ju isåfall lägga ett bud över utgångspris. Fick frågeställningen mejlat och fönster behöver bytas på ovanvåningen och är lite fukt i källaren.
Frågan är fri och det är ju snarare säljaren som avgör, om mäklaren är ordentlig. Jag som säljare har ju uppskattat förhandsvisning (varit förhandsvisning på båda våra sålda bostäder, båda sålda innan och med snabb, smidigt affär).

Frågan är fri och det är ju snarare säljaren som avgör, om mäklaren är ordentlig. Jag som säljare har ju uppskattat förhandsvisning (varit förhandsvisning på båda våra sålda bostäder, båda sålda innan och med snabb, smidigt affär).
Var de även om man exempelvis har fulla visningar till visningsdagen?

Jag har sålt hus på en förhandsvisning. Jag fick ett bra bud som jag kände mig nöjd med och så slapp jag städa huset och hålla mig borta flera gånger. 😄 Även om det är många som kommer på allmän visning är det ju inte säkert att det blir nån budgivning ändå, och så kändes det bra att sälja till några som var så pass intresserade att de ville komma i förväg.
Så det kan nog vara väldigt olika hur folk tänker kring det där. :)

Har pratat med mäklaren nu och de känns bra. Nuvarande ägare har hittar nytt hus så de vill ha snabb å smidig affär. Han sa väldigt ovanligt budgivningen drar iväg max 10 % skulle han säga om flera vill ha de. Han sa de är rätt pris satt så oftast blir de utgångspris något över. Så vi får se på sönd om vi gillar de och är med i budgivning. Han sa vi har en klar fördel som bor i hyres nu.

Har pratat med mäklaren nu och de känns bra. Nuvarande ägare har hittar nytt hus så de vill ha snabb å smidig affär. Han sa väldigt ovanligt budgivningen drar iväg max 10 % skulle han säga om flera vill ha de. Han sa de är rätt pris satt så oftast blir de utgångspris något över. Så vi får se på sönd om vi gillar de och är med i budgivning. Han sa vi har en klar fördel som bor i hyres nu.
Håller tummarna för att det blir ert då! :)

Detta hus var superfint. Mäklaren verkar dock lite off och seg 😅 Han skulle hör av sig till alla idag jag skrev imorse om de kommit några bud och de har det inte. Bad han ringa när han har tid för har lite frågor. Han borde väl höra av sig till alla idag för att få in bud ?

Detta hus var superfint. Mäklaren verkar dock lite off och seg 😅 Han skulle hör av sig till alla idag jag skrev imorse om de kommit några bud och de har det inte. Bad han ringa när han har tid för har lite frågor. Han borde väl höra av sig till alla idag för att få in bud ?
Jag har två gånger varit med om mäklare som varit sega, båda gångerna såldes husen till en annan trots att jag varit villig att betala mer. En del mäklare försöker göra så lite som möjligt och gör sig svåra att nå, fler spekulanter ger mera arbete för mäklaren men skillnaden i provision blir liten.

Så mitt råd är att se till att mäklaren svarar, annars hade jag kontaktat säljaren direkt.

Jag har två gånger varit med om mäklare som varit sega, båda gångerna såldes husen till en annan trots att jag varit villig att betala mer. En del mäklare försöker göra så lite som möjligt och gör sig svåra att nå, fler spekulanter ger mera arbete för mäklaren men skillnaden i provision blir liten.

Så mitt råd är att se till att mäklaren svarar, annars hade jag kontaktat säljaren direkt.
Mäklaren har ringt och sagt inga bud kommit in än, han skulle höra av sig om de kom bud. Men han hade inte hunnit kontakta alla än som varit på visning.

Inga bud änsålänge. Är man fräck om man lägger ett bud 100 under utgångspris?
Du är absolut inte fräck, det finns absolut inget fel i att lägga ett bud under utgångspris, snarare är det väl dumt att inte göra det om det verkar vara lågt intresse på bostaden. Sedan är det upp till säljarna om de vill acceptera, eller om de säger att de vill ha mer. Sedan beror det ju på vad utgångspriset är, om 100 tkr under är "för mycket". Kan tillägga att senaste bostaden jag köpte började jag med ett bud på 100 under, slutade på 50 under efter diskussion med säljarna (via mäklaren).

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 153
Senast: QueenLilith
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 918
Juridik & Ekonomi Helt ny i detta i kombination med dåligt tålamod. Bor på mindre ort, mer eller mindre inga hus det senaste året har sålts för över...
Svar
4
· Visningar
1 148
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Jag håller på att leta hus och har nyligen också sålt ett hus och har därför börjat fundera på det här med att ha en koppling till den...
Svar
10
· Visningar
1 226
Senast: Nemo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama