Köpa hus i behov av renovering?

Har jag inte kollat men de brukar väl inte va poppis? Mäklaren vill väl oftast ha

Dock är de svårt för oss att veta vad huset är värt om man förlorar på de eller inte. Man måste ju isåfall lägga ett bud över utgångspris. Fick frågeställningen mejlat och fönster behöver bytas på ovanvåningen och är lite fukt i källaren.
Nej det fungerar utmärkt att lägga ett bud under utgångspris ändå. Marknaden är svår nu. Det är väldigt många hus som säljs under utgångspris.
 
Dock är detta huset lägre i pris så vi kan vara med längre i en budgivning denna gång. Skulle budgivningen gå upp 25 % så klarar vår budget de.
 
Aha jag har märkt tvärt om här i Skåne. Alla priser har gått upp..
När jag kollar på hemnet över Skåne län så har verkligen de flesta gått ner i pris. Kollar du på något speciellt populärt område eller så?

Första sidan, 50 objekt, 8 stycken av dem hade gått upp i pris. Så det känns som att det stämmer för Skåne med? Men kollar du på något jättepopulärt område så kan det givetvis vara helt annorlunda.
 
När jag kollar på hemnet över Skåne län så har verkligen de flesta gått ner i pris. Kollar du på något speciellt populärt område eller så?

Första sidan, 50 objekt, 8 stycken av dem hade gått upp i pris. Så det känns som att det stämmer för Skåne med? Men kollar du på något jättepopulärt område så kan det givetvis vara helt annorlunda.
Nja Hörby, Höör området kollar vi kring. https://www.hemnet.se/salda/gard-5rum-horby-kommun-gummastorp-1236-7766184519356770129 det var detta vi tittade på som gick upp 25 % . Nya ligger kring samma område men inte lika mycket mark. så kanske var skogen som gjorde priset gick upp så pass mycket.

Men vi går på visning och chansar på att budgivningen inte är lika svår som sist att vi har en chans denna gång :)
 
Nja Hörby, Höör området kollar vi kring. https://www.hemnet.se/salda/gard-5rum-horby-kommun-gummastorp-1236-7766184519356770129 det var detta vi tittade på som gick upp 25 % . Nya ligger kring samma område men inte lika mycket mark. så kanske var skogen som gjorde priset gick upp så pass mycket.

Men vi går på visning och chansar på att budgivningen inte är lika svår som sist att vi har en chans denna gång :)
Ah, jag missade att det var en liten gård du letade efter. Ja men det verkar ändå ovanligt att priset går upp så pass, även om det i grunden är rätt högt pris på smågårdar.
 

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 124
Senast: QueenLilith
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 875
Juridik & Ekonomi Helt ny i detta i kombination med dåligt tålamod. Bor på mindre ort, mer eller mindre inga hus det senaste året har sålts för över...
Svar
4
· Visningar
1 134
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Jag håller på att leta hus och har nyligen också sålt ett hus och har därför börjat fundera på det här med att ha en koppling till den...
Svar
10
· Visningar
1 212
Senast: Nemo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hovbensfraktur
  • Drömmen om en hästtransport

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp