Ja du har rätt. Lite trött i skallen.
Jag skulle killgissa att det beror lite på vem som handlägger ditt ärende men som jag fått höra (jag+andra i kommunen har flyttat in i hus med interimistiskt slutbesked) ska det finnas sovrum, kök, badrum, toalett, eventuellt att tvättmöjligheter var med på listan också men oklart om det var av värde att maskinen står där den ska vara enligt ritning eller om man kan ställa den i badrum trots tvättstuga på ritning, det ska finnas värme så antagligen är isolering åtminstone där man bor medräknat där också. Det ska vara säkert och finnas det man behöver för att leva hyfsat bekvämt i bostaden helt enkelt.
Anledningen till att jag tror att det beror på vem som handlägger är att jag och andra i kommunen har haft olika dilemman med slutbeskeden. En behövde t.ex sätta någon form av stadigt stängsel runt en trappa som inte gick att komma åt, medan andra inte behövde det. Jag behövde stängsla bort en del av tomten trots att andra med samma "problem" (men värre) inte behövde det osv. En anhörig som byggt i annan kommun skulle antagligen inte få sitt godkänt i den kommunen jag bor i av olika anledningar men det var inga bekymmer med inflytt där. Tror inte ens det kom ut någon och tittade hos anhörig innan slutbesked var klart ärligt talat.