Fast vem har rätt att avgöra vad någon har rätt att bli upprörd över? Väldigt konstigt resonemang.Okej. Min poäng handlade dock inte om exakta siffror mer än att 5000 kr per bud inte alls är ovanligt och inget att uppröras över.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast vem har rätt att avgöra vad någon har rätt att bli upprörd över? Väldigt konstigt resonemang.Okej. Min poäng handlade dock inte om exakta siffror mer än att 5000 kr per bud inte alls är ovanligt och inget att uppröras över.
Okej, fine. Faktumet kvarstår att det inte är ovanligt att en budgivare höjer sitt bud med 5000 kr och inget som tyder på att någon är oseriös.Fast vem har rätt att avgöra vad någon har rätt att bli upprörd över? Väldigt konstigt resonemang.
Okej, fine. Faktumet kvarstår att det inte är ovanligt att en budgivare höjer sitt bud med 5000 kr och inget som tyder på att någon är oseriös.
Beror på.Jag reagerade främst över svarstiden och inte över summan i sig. En som är seriös i sin budgivning väntar inte en halv dag uppemot 20 tim med att höja så lite som 5000, såna summor är väl inget en behöver kontakta sin bank för.
Beror på.
En mäklare i min trakt kan vänta uppemot en vecka med besked om bud. Alltså, man lägger högsta bud men får vänta väldigt länge på respons från mäklaren (en av de största i trakten).
När jag själv bjöd på ett hus och ville höja med 5' så nekades jag av mäklaren som sa att -så gör man inte.
Avkomman bjöd på ett hus och ville veta hur tomten såg ut eftersom uppgiften i annonsen och tomtgräns på karta såg helt olika ut. Fick aldrig något svar.
Kort sagt - det finns inga fasta regler för varken mäklares, säljares eller köpares beteende.
Eller så är tanken att göra precis så, för att få dig ur spel.Jag reagerade främst över svarstiden och inte över summan i sig. En som är seriös i sin budgivning väntar inte en halv dag uppemot 20 tim med att höja så lite som 5000, såna summor är väl inget en behöver kontakta sin bank för.
Eller så är tanken att göra precis så, för att få dig ur spel.
Eftersom det finns så väldigt få lämpliga objekt ute så har man inte lyxen att bry sig om mäklare. Tyvärr.Så hemskt. En sån mäklare hade jag inte köpt av, än mindre sålt. Jag gillar att få saker klara nån gång. Men det förutsätter att det finns nån annan att anlita...
Fast som köpare struntar jag i mäklaren, vad jag än tycker om hen. Om bostaden är tillräckligt intressant för mig.Så hemskt. En sån mäklare hade jag inte köpt av, än mindre sålt. Jag gillar att få saker klara nån gång. Men det förutsätter att det finns nån annan att anlita...
Fast som köpare struntar jag i mäklaren, vad jag än tycker om hen. Om bostaden är tillräckligt intressant för mig.
Tycker det är knepigt att förutsätta att den andre inte är seriös och kan genomföra en snabb och smidig affär. Varför skulle du vara ensam om det?Vi kom överens om inom en timme, jag och mäklaren. När det på minuten gått en timme lägger fanskapet in 5000 kr till. Då tappade jag tålamodet. Jag ringde till mäklaren och sa att nu är mitt sista bud lagt, jag erbjuder kontrakt imorgon + handpenning imorgon och övertagande när det passar säljaren. Då får hen välja mellan det och dessa 5000 kr helt enkelt. Det är nog nu och då blir jag jäkligt principfast. Då får vi se då här alldeles strax vad säljaren kommer fram till... om jag varit säljaren hade jag prioriterat en snabb och smidig affär före 5000 kr men valet är fritt. Jag tänker inte slicka röv.
Tycker det är knepigt att förutsätta att den andre inte är seriös och kan genomföra en snabb och smidig affär. Varför skulle du vara ensam om det?
Grattis i förskott nu och hoppas det går vägen imorgon.
Ja vi ser definitivt olika på det. Vadå säljaren chansa på den andres seriositet? Säljaren chansar ju lika mycket på din seriositet.Vi har väl olika definitioner av seriös. Det spelar ju ingen roll, det var upp till säljaren att chansa på den andres seriositet eller ta mitt bud.
Ja vi ser definitivt olika på det. Vadå säljaren chansa på den andres seriositet? Säljaren chansar ju lika mycket på din seriositet.
Nu är det klart
Skrivit papper och betalt in handpenningen idag, fått ett vettigt tillträdesdatum så jag har gott om tid. Och ffa kan jag flytta härifrån i förtid
ÄntligenNu är det klart
Skrivit papper och betalt in handpenningen idag, fått ett vettigt tillträdesdatum så jag har gott om tid. Och ffa kan jag flytta härifrån i förtid
Stort grattis! Vad skönt för dig att kunna flytta. Budgivningar är väldigt stressande.