Betäckning av gammalt sto

hmmm vem menar du med att "dom " är okunniga ???
*nyfiken*
Det jag frågade om va nog lite diffust jag uttryckte inte min fråga nog men det har jag ju gjort senare... :cool: :)
Om det är mig du menar sen har jag inte sagt att jag kan men jag sa bara MIN åsikt om vad jag tyckte å tänkte!! :D :)
Mvh Ikeline :D :banana: :bump:

min märr är 23 år och föl vid sidan och sä länge betet är bra så behöver aldrig jag extra fódra henne hon har di så det skriker om det ;-)

Eftersom jag skiter i vem som skriver utan bemöter fakta eller brist på fakta så har jag inte koll på vem som skrev vilka dummheter o tänker inte heller gå tillbaka o kolla.
PL

15 är det på kallblodiga ston... (Johanna som nyss gått B-tränarlicens kurs, inget annat ni vill veta, typ kvaltider??? :D)

Mvh Johanna

nope som 4 åring och 19 åring också... Men med tanke på att en del säger att äldre ston har sämre di osv osv det är ju samma där som med allt annat det är indviduellt det också. Kan inte förstå varför inte folk kan förstå det .
Man kan ju inte dra alla över en kam ;)

Men har det inte framgått att det är äldre FÖRSTAGÅNGSFÖLARE som har sämre mjolkproduktion, pga åldersförändring i juvret. Har de som ditt sto, fölat NÅN gång tidigare är det inget problem.

Har betäckt mitt sto nu för första gången och hon är 15 år gammal och aldrig haft föl ännu....
Enligt den kunskap jag fått så spelar det ingen roll hur gammal hästen är utan hur den mår och kondition.
Det som kan vara svårare när de är äldre är att det kanske inte tar sig...lika lätt ialla fall.

:bow: ursäkta mig missade det !!
Fast vi hade en ponny som fölade första gången som 16 åring och inga problem där heller med mjölken men jag vet ju inte om hon räknas som gammal ;-) hon fick 3 st föl till sen ...

varför inte?? så länge dom e i bra kondition å hull så e det inga problem....
det e väl bättre att dom e lite äldre än alldelens för unga....

Liknande trådar

Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 967
Senast: Shaggy
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 883
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 504
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 015

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras