Satans långt och hopplöst!!!

Lugn!
Dom första 3 åren kan vara lite jobbiga, men sen blir det bara bättre.... :DD
Och har den första tiden varit jobbig så kommer det att bli så mycket bättre när ni väl lärt er trivas tillsammans.
Du har ett kallblod, -en smart och känslig häst, som inte trivs hela i sin nya tillvaro.
Kör honom mer. (Det sa jag ju redan för länge sedan att du skulle göra.) Gärna varje dag, inte nödvändigtvis så tungt.
Det är det enda han kan från förr och det enda, som rent logiskt sett, ger honom en viss trygghet. :smirk:

Det är väl viss skillnad på det förra stället och den förra ägaren i jämförelse med dig och det nya stället. Finns det ngt mer som du kan göra för att få honom att känna sig trygg? Det är din häst och du bör hantera honom, precis som du gör, inte backa. Ge trygghet.
Låt dom andra backa ut genom dörren dom kom in igenom. :D
Jobbigt med så många obalanserade ston. Låter som du är på ett konstigt ställe.....

Hejsan har du hittat in igen. Länge sedan! Visst är det väl härligt när man får säga "va vá det jag sa" :banana:

Tre år säger du, pust! Det är inte bara en viss skillnad det finns inget som ens kan liknas överhuvudtaget mer än möjligen kärleken mellan häst och ägare som är den samma nu som då. Hade det inte funnits så hade jag aldrig fått köpa honom, vi blev noga utstuderad av gammelhusse :D

Men jag kan ju inte köra, eller kan kan jag väl men har ju ingen vana, körde för en sisådär 25 år sedan. Men jag får väl börja inne i paddocken och på stallvägen. Den är trygg!

Jag skall ge det en ärlig chans nu, har ju inget att förlora och det är ju härligt att pussas på lika villkor :d

:rofl: Ska inte klaga på stället utan det hade det aldrig fungerat, jag får ju styra mest som jag vill då jag är "boss" :angel:. Jag har lyckats skrapa ihop en hög med supertrevligt folk, men hästarna de hade med sig var väl inte av den bästa sort.

Så körråd efterlyses :D

:bow: alla för att jag får prata a mig och att ni orkar lyssna och stötta med goda råd och tanker :bow:

MVH/

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 090
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 444
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
4 141
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar