Häst som stegrar!

Detta har jag aldrig testat själv så jag vet inte hur det fungerar, men när hästen stegrar så ska du ha ett rep,(ihopvirat i en ring)massa öglor, ja du förstår nog, och daska till den under magen, det blir ju inte hårt eftersom man inte har någon större krafft när man sitter på och ska under magen! men hästen ska iaf gå ner eftersom den undrar vad i helvete det är, det är en obehaglig känsla. Och att den går emot tryck å tjofadderittan...Detta kanske får göras några ggr.Som sagt så har jag aldrig gjort det, men en del använder sig av den metoden i NH. tack å hej!

Följande på mitt tidigare inlägg
Jag läste det i en bok som en man (tror jag) hade skrivit som använder sig av "NH" metoder.
Jag hade ett Fullblod en gång som bara gick i sidled och ställde sig och det visade sig att hon hade fått borrelia och följdsjukdomen ischias(hur fan stavas det??)Så hon fick ofrivilliga ryckningar(pga nervskador) och blev helt enkelt rädd för sig själv...Sorgligt nog
Fast idag mår hon bra, är ett av de vackraste avelsston som finns!
Så jag tycker att du ska kolla det med!
Hoppas att det inte är det!

Liknande trådar

Ridning Har en häst 6 år (föredetta travare) som jag nu haft i snart ett år som slutade i travet när vi köpte honom och övergick till ridhäst...
Svar
5
· Visningar
1 585
Anläggning Hur stort klarar sig era 700kgs hästar på? Jag vet att det är en omöjlig fråga men någon har väl erfarenhet. Min vuxna ardenner/pre kan...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: Luff
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 935
Senast: Sel
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 188
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur