Häst som stegrar!

Detta har jag aldrig testat själv så jag vet inte hur det fungerar, men när hästen stegrar så ska du ha ett rep,(ihopvirat i en ring)massa öglor, ja du förstår nog, och daska till den under magen, det blir ju inte hårt eftersom man inte har någon större krafft när man sitter på och ska under magen! men hästen ska iaf gå ner eftersom den undrar vad i helvete det är, det är en obehaglig känsla. Och att den går emot tryck å tjofadderittan...Detta kanske får göras några ggr.Som sagt så har jag aldrig gjort det, men en del använder sig av den metoden i NH. tack å hej!

Följande på mitt tidigare inlägg
Jag läste det i en bok som en man (tror jag) hade skrivit som använder sig av "NH" metoder.
Jag hade ett Fullblod en gång som bara gick i sidled och ställde sig och det visade sig att hon hade fått borrelia och följdsjukdomen ischias(hur fan stavas det??)Så hon fick ofrivilliga ryckningar(pga nervskador) och blev helt enkelt rädd för sig själv...Sorgligt nog
Fast idag mår hon bra, är ett av de vackraste avelsston som finns!
Så jag tycker att du ska kolla det med!
Hoppas att det inte är det!

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 743
Senast: Ajda
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 490
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 184
Ridning Har en häst 6 år (föredetta travare) som jag nu haft i snart ett år som slutade i travet när vi köpte honom och övergick till ridhäst...
Svar
5
· Visningar
1 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka