Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Nej, det är inte min häst den här gången! (Han är numera väldigt medgörlig :D) Imorse skulle jag leda ut en av hästarna i vårt stall...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: fejko
·
S
Träning \"Tonårstrassel\" eller annat test (fullblod) (långt) Skrev för ett tag sen om pållan som inte ville bli hämtad i hagen. Tack för all...
Svar
14
· Visningar
1 011
Senast: realist
·
A
Träning Hej,jag har ett hbl sto född 0305,med kanon dressyr stam,som jag gärna vill "komma nånstans med",jag undrar när och med vad jag ska...
2
Svar
33
· Visningar
2 084
Senast: stranger
·
J
Träning Hur gör ni på vintern med era barfota hästar som rids? Rider ni bara i manege eller även ute i snön? Måste ju bli HALT och hemska...
2
Svar
22
· Visningar
9 147
Senast: JGA
·
N
Träning Hagproblem med hästen, det är precis vad jag har. Jag har ju en "foderhäst" som står i ett stall i närheten och ägaren till min...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: alisson
·
P
Träning Är det någon här som har varit på någon av dom Ökända hästmarknader som fortfarande försikommer? Vore intressant att höra hur det går till.
2 3
Svar
51
· Visningar
7 240
Senast: sthlm23
·
Träning Hur känner man(som ryttare) att hästen går i rätt form o jobbar bra?
Svar
7
· Visningar
1 023
Senast: Vaccan
·
D
Träning Vad ska man göra åt hopprädsla ? På hoppningen skakar jag alltid som ett asplöv (speciellt när det är nummerordning på dom som ska hoppa...
2
Svar
21
· Visningar
2 280
Senast: ponnyryttaren
·
Ridning ska berätta lite om mina svårigheter :D jag har en STOR häst som e 175 i mankhöjd av det gamla hbl stammen (dom kraftigare typerna) och...
Svar
13
· Visningar
1 329
Senast: keramin
·
Ridning vad har ni för raser och varför valde ni just den? *jag har ett tinkersto jag köpte av en hästhandlare som jag red in, sedan snubblade...
2
Svar
37
· Visningar
3 171
Senast: NobleArt
·
P
Ridning har ni några bra tips på hur man får hästen bärande i traven? när jag tömkör honom får jag fram fina rörelser i traven, bärande och...
Svar
2
· Visningar
873
Senast: Djurjouren
·
Ridning hejsan jag drog igång en tråd i februari om bilder på er och era hästar. har det hänt ngt i utvecklingen sen sist??? har ni nya kort så...
Svar
1
· Visningar
966
Senast: psychogrrl
·
Ridning Jag kommer sluta som moderator, tiden räcker inte längre till. Är det någon av er här som är villiga att ta sig an rollen som...
Svar
12
· Visningar
1 391
D
Träning Är säkert i fel forum, men det verkar finnas en hel del unghäst ägare här. Min fråga är hur mycket erfarenhet av unghästar och hästar ni...
Svar
13
· Visningar
1 212
Senast: Agraff
·
Ridning Akademiskt & distans? Kan man kombinera det? Jag har ridit AR i snart ett år, hästen Ar riden ca 3 mån & vi provade en distansritt på...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: Spirit
·
M
Träning Tänk er att ni bor i närheten av en ridskola. En dag tänkte ni rida till ridskolan för att träna lite i paddocken eller något annat. Men...
Svar
7
· Visningar
1 098
Senast: Fideli
·
Träning Varför är hästen så arg? :confused: Vad säger bilden dig? Vad ser du i denna bilden? Varför? Vad hände? Berätta och analysera! :)
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 097
A
Träning Jag har ganska nyligen köpt en varmblodsvallack. Han är snäll och lugn men när vi är ute och rider kan han helt sonika vända sig om för...
2
Svar
30
· Visningar
3 840
Senast: Just_me
·
Ridning \"Smaka på din egen medicin\" ... sa medryttaren till mig tidigare i våras. Hon tyckte att jag skulle strunta i all dressyr och rida...
Svar
9
· Visningar
1 344
F
Träning Jag har just börjat rida en rätt knepig häst, som tydligen behöver drivas rätt mycket med sätet. Ridläraren står och hojtar at jag ska...
Svar
18
· Visningar
2 374

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar