Jag kan ta och berätta litte om mina hästar. Som jag så sakta försöker att utbilda.Vill ni se bilderna plocka bort http://
Kurre Är en fantaststisk liten häst. Jag har inte valt Kurre han valde mig. Första gången jag såg Kurre stack han in sitt huvud i min famn han gav sig inte han ville bo hos mig.Vi kom ikontakt med ar genom Jegra. Jag och Jegra stod i sama stall och hon hjälpte mig igenom mina första traglande stegen efter min olycka. Jag har ridit så här i snart 3år men jag har inte tagit många lektoner än bara 15st och det beror på att både kurre och jag är riktiga olyckskorpar. Är inte jag sjuk så är kurre det.
Kurreär en varblodstravare på 17 år som jag gör det mästa med. Han har gått tornerspel, ridit några små klubbtävlingar, men framförallt så är han min stora hjälte och bästa
vän.Utan Kurre skulle jag aldrig klara min vardag han betyder allt för mig.
Sen har vi våran nya förmåga
Zigge. Här är en av de första bilderna sen vi tog hem honom för knappt en och en halv månad sen. Vad som inte syns på bilden är att Zigges fötte är vanvådade och deformerade. Zigge fick belastnigsfång efter att han kom hem till oss. Fången utlöstes troligtvis av att hästen hadde minst 150kg övervikt och hovarnas dåliga skötsel.
under behandligen nu har han gått ner en masa i vikt och i sluttet av somaren kan vi börja med inkörnig och inridnig. Zigge är 8 år och av raserna ardener,halvblod ev döle skall det ochså va riktigt säkert vet vi inte. Men enligt de papper vi har fått med hästen skulle hans halvmorbror va Björsels Briar va blir det av dena häst? Kanse min blivande skolspårngshäst om så där tio år kanse.
Zigge valde vi för att han är en bra häst och sambon ville ha något att köra. Om jag kan rida honom ochså är det ett pluss.
Sista hästen är en tjokis men vacker liten fjording vid namnet
Flora. Flora är nu 16 år och vi har inte komit så långt i tränigen. Deta är min sambos häst och jag och Flora drar inte jämt i ridnigen hon är för stark för mig. Men hon är jätte fin och sött.
Flora är anlednigen till att jag valde sambon vem kan motsåt Flora pussar?