Arg, förbannad eller ilsken? varför??

Ärligt talat tycker jag inte att hästen ser arg ut alls. Den ser snarare förvänad och något skrämd ut över den hastigt uppdykande fotografen! Att öronen är bakåtstrukna ser mest ut som en ögonblicksrörelse - det ser ut som om hästen är på väg att byta fokus (mot fotografen) och inte riktigt vet hur den ska reagera i ögonblicket.

I nästa sekund tror jag att hästen nyfiket tittar på fotografen.

Det är mest i blicken den inte ser arg ut, men även i hållningen. Jag provade att hälla för ögat, men kom till samma slutsats. En häst med aggressivitet riktad mot pojken borde ha huvudet lägre och nosen mer riktad mot "målet"...

Tycker det ser ut som att det är något bakom/snett bakom som han är frustrerad över, om man kollar på blicken.
Tycker nästan han ser rädd ut faktiskt. Rädd och arg.
Öronen och den spända mulen men utvidgade näsborrar tyder på att han är arg/frustrerad/uppretad över något, och tycker han ser rädd ut på ögonen.
Rädd för kameran/blixten kanske?
Eller någon/något som låter/vistas bakom honom?
Kan visserligen även ha och göra med personen på bilden och att hästen tittar på fotografen just i fotoögonblicket.
Men vad personen gör/har gjrot i så fall är svårt att säga.

hehe läste det :D
var en häst på apun som också var så. (kan lägga in bild i morogn) jääättefarlig..eller inte :D Han försökte se farlig ut alla fall :D

926.gif

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Träning R+ tränare i min omgivning har inga hästar som galopperar för fullt. Deras hästar står och moffar godis och hasar sedan några steg till...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
7 826
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka