Arg, förbannad eller ilsken? varför??

Hon har, enligt min tolkning, ett uttryck som säger något annat, inte ren ilska.

Din häst är högst osamarbetsvillig.....du borde kolla vad som fattas henne innan du fortsätter...skulle tippa på att hon inte gjort nån glad inom travet :angel:

För det är väl en hon??

OJ! Han såg irriterad ut!!
Vad är det som retar honom så..?
Han ser ut som mitt förra sto gjorde så fort det var en hund i närheten... :)
MEN vad fin han ser ut!! :love:

Jag vet!!!

Varför är hästen så arg?
Därför att det är ett sto.
Och sen för att det står en konstig tant med en apparat i ansiktet som blixtrar...

Vad säger bilden dig?
Att ni måste måla om väggarna bakom hästen :p

Vad ser du i denna bilden?
Jag ser en "medelsvenssonsto" och en högt sjungande medlem av Livets Ord som precis har kommit på hur man talar i tungor... Och som om inte det räckte så håller ju karln på FEL lag i fotbolls-EM :eek:

Varför? Vad hände?
Och eftersom karln där brevid sjöng så falskt så blev märra sur. -Det räcker väl att hon där står och blixtrar va?va?

Berätta och analysera!
Jag har berättat men...jassåjahaaa det står
a-n-a-l-y-s-e-r-a..
Läste ju fantisera... :p

AM

Re: Jag vet!!!

Det problemet går ju i och för sig att ordna vid nästa besök... :devil:
Vad tycker du jag skall ta för färg??? :angel:

AM

Jo...dom har en tendens till att födas med öronen åt det hållet.....sällan ses dom ha släppt det läget :devil: :devil:

Därför att dom härstammar direkt från den välkända hästlinjen "Decettus Tapinaurus Dolorisus" :devil:

Hmmm. Farlig variant...ursprungsgenen delar den visst med rabiesviruset... :eek:

Ajaj Humlan...
Inte bra..inte. :p

AM

Det känns som min lilla Morrhoppa med bihang helt plöstligt råkat ut för två rabiata tanter och befinner sig utsatta för grym mobbning! ;)

Ang. färgen kan ja säga att jag redan försökt... han blir lätt våldsam :angel:

Näähädå.
Vaddå rabiata? :eek:
Vi vill bara ge dig en proffsig psykoanalys på din häst.

Angående karln så fixar det sig.
Vi har medel mot sånt.
En matsked per 150 kilo...
Måste bara räkna om.
Vad väger han??

AM

Hmmm....det enklaste sättet är nog en toning :angel: :angel: funkar det inte så tar det några veckor bara så är det som vanligt :D

Svaret..

Tja, Svaret är nog så enkelt att det är HUMLAN!
Humlan hänvisar besökare till replängdsavstånd och anser att boxen är hennes absolut privara Sfär.. att hon just nu äter gör inte heller saken bättre!
Normalt respekteras hennes vilja och hon får vara i fred, men jag vill ha just denna bilden därför provocerade vi fram.

Några säger att de ser rädsla i ögonen och det är helt rätt uppfattat, Humlan tycker att matte borde ha en mer ljudlös kamera medans matte hävdar bestämt att hennes antika raritet har viss charm även om den är mycket högljudd och rasslar.. :crazy: ;)
Men normalt skrämmer få saker Humlan och jag eller min sambo är ingen av dessa.. :)

Så här ser hon ut på nästa bild, alltså när första kortet är taget..
348839_51542.jpg

Och ger då osäkertheten ett ansikte!

Och så här såg hon ut 30 minuter senare när vi släppte ilag henne med grannens gamla ridhäst på 20 år..
348839_8413.jpg

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Träning R+ tränare i min omgivning har inga hästar som galopperar för fullt. Deras hästar står och moffar godis och hasar sedan några steg till...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
7 826
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka