Transportskydd eller inte?

jag å min syrra lindar alltid om vi inte har med oss transport skyddet..annars transport skydd..JÄMT!! :bow:

*lånar svarsknapp*

Eftersom att min tjej förmodligen tillhör en av dom klantigaste i världen så får hon åka med transportskydd på jämt oavsett om vi ska kort eller långt...

Alltid skydd. Tyvärr måste jag använda lindor och pad då jag inte haft råd att köpa mig ordentliga transportskydd ännu. Men så lastar vi högst en-två ggr/år(till och från betet) så det är kanske inte hela världen. Skulle det bli akut så får jag låna skydd av någon annan.

ALLTID transportskydd! Vill inte ta några onödiga risker eftersom båda är skodda på alla fyra!

Oskodd häst = inga skydd.
Häst som är skodd men hysteriskt rädd för transportskydden = utan skydd. Det för att jag anser skaderisken större om hästen ska stå och försöka kicka av sig skydden.

Skodd häst = alltid skydd. Har kört min häst utan skydd ngn gång, men då har det varit ungefär en km resa.
Har skydden på om ngt skulle "hända" under resans gång.
Mina hästar står blick stilla, så för den delen behöver de inga skydd.
Men om jag av ngn anledning blir påkörd, måste tvärnita osv, så kommer de behöva skydden anser jag.

Jag har tjocka underlägg + lindor + boots bak och transportskydd med läderklädd hovdel fram.

Åker oftast bara till närmsta ridhus och det tar 10-15 min.
Har alltid skydd på ben och svans. det kan förstås tyckas onödigt, men man vet ju aldrig när olyckan är framme...

ALLTID transportskydd. Höga transportskydd. Skulle aldrig resa utan, det är ju korkat att inte skydda när man kan. OM hästen blir helt galen av skydden, och ej vänjer sig, så får man köra med stora tjocka paddar och lindor istället.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
234
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: MiniLi
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 055
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 882
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama