Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Stt och funderade en dag under en ridtur hur detta egentligen låg till, hur min häst tolkade mig. Låt oss säga att min häst skräms av...
Svar
6
· Visningar
1 043
Senast: Pettsson
·
Träning Har ett sto som retar gallfeber på mig. Hon har en stor dos av åsna i sig trots att hon är renrasig. När jag tömkör henne så går det...
Svar
11
· Visningar
1 313
Senast: moschan
·
P
Träning Hur har ni löst det på hästar som har haft det? Ta nu för givet att det gäller undersökta och friska hästar med bra utrustning.
Svar
12
· Visningar
1 191
Senast: moonlightgarden
·
Träning Jag har ridit sen jag var liten, och vad jag minns så har jag alltid varit lite småskraj för vissa saker (kratsa hovarna t.ex. när man...
Svar
9
· Visningar
1 196
Senast: Yrja
·
Träning Min lilla tjej är tre månader gammal. Jag leker den första av 7 games med henne genom att ta på hela hennes kropp och klappa och klia...
Svar
3
· Visningar
1 109
Senast: Inelin
·
Q
Ridning Jag har en systerdotter på 5 år och jag har lovat henne att jag ska lära henne rida. Visserligen är jag ingen utbildad tränare, men...
Svar
4
· Visningar
1 147
Senast: must
·
Träning Idag fick jag en nykastrerad hingst( förståss :p) Så nu vill jag höra med alla "hanterare" hur jag ska åtgärda "problemet"... Han är så...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 763
K
Träning Vår nyinskaffade B-ponny är stark och rätt hård i munnen. Då dottern rider med mjuk hand vill jag inte att hennes ridstil förändras till...
2
Svar
24
· Visningar
1 839
Senast: hanoirocks
·
C
Träning I stallet där jag red förut finns det en ponny som har blivit så OTROLIGT bortskämd. JAG har försökt ta ur dom här fasonerna från honom...
Svar
3
· Visningar
1 070
Senast: favvo_tjejen
·
X
Träning Hm. . jag vet inte varför men jag har jätte dåligt självförtroende när jag rider med andra. Speciellt om jag rider ngn annans häst &...
Svar
14
· Visningar
1 028
Senast: drowsy
·
C
Ridning Kanske konstig fraga, men jag ska göra en intervju med en bekant som bade tillverkar och undervisar i ridning med damsadel, vad skulle...
Svar
16
· Visningar
2 028
Senast: C_L
·
X
Träning Jag vet inte om jag ska lägga detta inlägg här, men jag söker med ljus och lykta efter en seriös och duktig "hästpratare" för att...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: cia96
·
Träning Igår var jag och tränade i paddocken med min pålle. Hon var endast iförd reprimma. När jag var färdig så red jag henne barbacka i...
Svar
13
· Visningar
1 393
Senast: Yrja
·
J
Träning Hade utslæpp i søndags morse denna dialogen delade mellan mig (J) och en annan hæst ægare (E) som redan va nere i stallet och høll på...
2
Svar
27
· Visningar
2 108
Senast: Mona
·
Träning När jag har stått o kliat pållen en stund o klappat o gosat lite så ska hon alltid vända baken till... hon ska inte sparka eller nåt...
2
Svar
21
· Visningar
1 684
J
Träning Vid ett par, tre tillfällen har min häst reagerat mycket starkt inne i stallet. Inget speciellt har hänt där enligt andras utsago, han...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: ika77
·
Träning Var o tränade för en idag och jag fick hålla på och "pilla" med tyglarna för att bettet skulle bli rörligt, obs jag satt inte och drog o...
2
Svar
21
· Visningar
1 864
Senast: stranger
·
S
Träning ...någon som gjort det? Jag funderar på att hälsa på en kompis i slutet av augusti och då ta hästen med mig. Jag kan förhoppningsvis...
Svar
10
· Visningar
1 461
Senast: sova
·
C
Träning Har en polle på skolan som är fem år gammal. När man skall sitta upp på honom vill han ej stå still utan backar hela tiden.. Finns det...
Svar
7
· Visningar
1 216
Senast: Marri
·
E
Träning Det är lika bra å dra historien från början. Fick reda på att jag helt plötsligt inte fick fortsätta ha min foderhäst och blev då helt...
2
Svar
23
· Visningar
2 350
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Säng
  • Vad gör vi? Del CCV