Nåt att bita i......

Haha...du har aldrig provat spruta ättika på en häst :angel:
I annat fall kommer Humlan att bli den första :angel:

försöka duger :D Men det är nog tyvärr försent nu :bump:

läste du om erik hållen( högre upp i tråden)...känner du honom??

Mr Rhode vet jag inget om,men Orkan Håleryd skor min gubbe var 4:de vecka p.g.a. hovsprickor,gubbens special :)

Han har ful hov på båda fram,du ska få se bilder den dag vi lär oss den hemligheten,vi har dom här!
Men börjar se bättre ut,va sist när gubben vann,Eric hade satt upp gubben men han var redan uppsatt på Clown Rick. :D

*lånar knapp och tänker högt*

UNDRAR hur det kommer sig att alltid trådarna blir oseriösa när Martha och Humlibumlen är råkar vara på samma ställe... :angel: *visslar lite* Jag undrar jag...
Måste finnas nån gemensam nämnare på de båda...
*tänker*
Hmm.. låt se.. en galen Humla och en knasig kastrat..ja, det kan ju vara en...
*tänker lite till*
Knasiga smileys...jaaa... Det kan ju lätt bli två...
:idea: Och det är klart , de är ju ganska knasiga bägge 2 förresten, så... Inte såå konstigt kanske..då.. :D
:p ;)

Söt häst, om än synd på stressbeteendet i hagen (luktar i skapet och blir förbannad på sig själv, såg det ut som...)

Du får helt enkelt sätta upp gränser för vad som gäller, och vara otroligt koncekvent. Att han blir "kåt" när du är i närheten, på dig, är inte ok. Det skapar möjlighet för riktigt farliga situationer.
Som du sa själv.

Det du får göra är att trycka bort honom från dig när han blir "kåt" och se till att han håller sig borta från din zon och respekterar den.

Vad gäller stressbeteendet han visar upp när han luktar sig i skapet och blir arg så är det inte mkt du kan göra akut, det är sånt som får försvinna allt eftersom.

Min hingst hade också det men det blev är borta nu. Han la även en hög skit, luktade på den och blev skitarg över att nån lagt en stor blajja i hans egna, alldeles egna, hage/box. Och så skrek han och slog med frambenet. Ibland även följt av att han luktade sig i skapet och blev arg på sig själv och skrek... :crazy:

Men som sagt är det borta nu.

Men mer än det är frågan om du har tid att lägga ner, beror på hur länge den stannar.

Martha och Humlibumlen
Det beror på att vi båda är från värmland, att vi jobbat åt Adolfsson båda två och att vi har flera genensama bekanta och att både jag och Martha ljugit om vår ålder... Vi är egentligen 14 år båda två! :angel: ;) :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka